Monday 11 February 2013

PSY Mengakhiri Sambutan Tahun Baru Cina. Macai Kecewa.

Baju HKR112

Kalau sudah namanya macai, disuruh jilat punggung pon dia buat. Nampaknya amanat Lim Guan Eng yang menyuruh memakai baju kuning (BERSIH), baju hijau (LYNAS) dan baju-baju yang berkait dengan Pakatan Haram ditaati tanpa gagal oleh macai-macai ni.

Kehadiran macai-macai dalam majlis ini dialu-alukan dengan syarat tidak melakukan himpunan HARAM dalam sambutan ni. Korang pon tahu laa perangai macai ni, bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh ditegur. Dalam kata erti lain diorang ni boleh dikategorikan sebagai muka tembok. Sibuk cakap jangan laa datang habiskan duit rakyat itu ini-itu ini, yang paling ramai datang macai jugak.

Baju Bersih

Tapi macam mana sekalipun, pakatan haram gagal untuk menggagalkan Psy daripada hadir ke Malaysia. Aku anggarkan dalam 100 000 ribu orang telah datang bagi menyaksikan bintang dari Korea Selatan ni buat persembahan. Lagu Oppa Gangnam Style diperdengar kepada orang ramai yang hadir ke majlis ni.

Bukan setakat Psy je yang buat persembahan, kekasih gelapku Shila Amzah pon buat jugak persembahan walaupun hatinya baru saja terluka akibat hubungannya dengan kekasih terangnya berakhir sampai situ je. Orang ramai kelihatan gembira dengan kedatangan PSY dan SHILA AMZAh, tapi diorang lagi gembira menerima kunjungan daripada NAJIB RAZAK. 



Kedatangan PSY ni bukan untuk mengagungkan sangat dia, tapi sebenarnya adalah untuk menghargai masyarakat cina. Ini merupakan "hadiah" kepada masyarakat cina. Aku rasa isu RM2 juta untuk memanggil PSY ke sini pon tak jadi masalah, sebab "hadiah" ni ditaja oleh syarikat swasta. So kehadiran PSY tidak menggunakan satu sen pon duit rakyat. 

Kalau yang guna duit rakyat tuh.. korang boleh baca dekat SINI.

No comments:

Post a Comment