Friday 22 February 2013

KHALID TERKENA PERANGKAP AES, PANDU 360KM SEJAM




Apabila keputusan mahkamah tidak memikah pada Kerajaan Selangor, Khalid bertindak balas dengan membeku semua projek jalanraya dan pasaranan oleh Kerajaan Pusat @ Barisan Nasional. Seperti telah diduga dan diputuskan oleh Mahkamah Tinggi, Majlis Perbandaran Sepang tiada kuasa mengeluarkan mngarahkan syarikat penyelanggara Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) meruntuhkan tiang gan menutup AES didua lebuhraya dalam Selangor.

Mahkamah Tinggi membuat keputusan itu setelah mendapati struktur dibina di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) dan Lebuhraya Lembah Klang Selatan (SKVE) berada dalam bidang kuasa Kerajaan Persekutuan dan bukannya kerajaan Selangor.
Hakim juga menegaskan bahawa fakta tanah adalah milik kerajaan negeri tidak menjadikan MPSepang sebagai pelilik tanah kerana kerajaan tempatan dan kerajaan negeri adalah dua entit bebeza.

Khalid telah mengarahkan pegum negeri untuk meniliti nota bertulis dari Hakim dan akan mengemukkan rayuan keatas keputusan yang tidak memihak kepada kerajaan negeri.
Khalid lebih mementingkan diri dari mementingkan nyawa rakyat yang saban tahun mati akibat kemalangan jalanraya yang terus meningkat. Sikap tidak dapat menerima keputusan mahkamah membutikan Khalid  mempersoal kabiliti badan kehakiman  yang telus dan tidak memihak kepada sesuatu keputusan samada orang awam mahupun parti politik, malah kerajaan  negeri dan persekutuan.

Sifat dendam Khalid yang menebal keatas kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO membuatkan beliau tidak tidur malam lebih-lebih lagi PRU13 semakin menghampir dan diramalkan Pakatan Haram Rakyat akan tumbang.

No comments:

Post a Comment