Saturday 16 February 2013

PRU 13 - Remaja Lelaki Ini Mengaku PM Najib Razak Telah........




Semalam lepas Gua pi KLCC usha nak beli Novel Cinta terbaru yang sedang berada dipasaran sekarang. Ops.... memang Gua peminat Novel K.. Novel Cinta memang koleksi Gua..Hahaha.

So masa tengah Q nak bayar kat Kaunter tu Gua perasan lah seorang budak umur dalam belasan tahun nak bayar buku depan gua. Dia tak pegang duit tapi pegang Baucer RM 50. So Gua pun memulakan tugas bertanyakan soalan soalan cepu emas:

Papa Gomo : "Adik beli buku pakai baucer ni ke?

Adik : " Ye Bang, dapat RM 200 baucer untuk beli buku"

Papa Gomo: "Siapa bagi?"

Adik: "PM kita bang Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak"

Papa Gomo: " Cukup ke RM 200 je?"

Adik: " Tak cukup Bang, Ayah kata tahun 2013 nanti PM nak tambah lagi Baucer buku sekolah"

Papa Gomo: " Sampaikan salam kat Ayah cakap Abang pesan Undilah Barisan Nasional agar PM kita dapat beri dan tambah lagi peruntukkan Baucer buku sekolah"

Adik: "Ok Bang"

So dalam masa Gua bertanyakan soalan tu Adik tu terlalai dan Gua pun melakukan aktiviti seperti biasa iaitu POTONG Q untuk bayar Novel Cinta gua di kaunter hahaha.....

Apa yang Gua nampak kat sini adalah sikap terima kasih rakyat Malaysia kepada Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak. Walaupun budak tu berumur belasan tahun yang Gua jangka masih sekolah menengah dalam tingkatan 4 atau 5 Adik tu diberi pemahanam oleh keluarga mereka bahawa bantuan yang sampai adalah dari kerajaan Malaysia yang mana Najib Razak lah Perdana Menterinya.

Ini yang sebenarnya selalu kita lupa bahawa anak anak muda hari ini banyak menikmati pelbagai insintif dari kerajaan tetapi mereka lupa ataupun pihak keluarga mereka tidak menjelaskan kepada mereka akan bantuan yang diberikan.

Gomo mengucapkan syabas kepada Ayah remaja lelaki didalam gambar diatas kerana keluarga seperti ini lah yang kita mahukan kerana peka dengan apa yang berlaku waktu ini.

Sebab itu Gomo yakin dan pasti pada Pilihanraya ke 13 ini Barisan Nasional dibawah kepimpinan Dato' Sri Najib Razak dan Timbalannya Tan Sri Dato Muhyiddin Yassin akan menang dek kerana faktor rakyat menghargai sumbangan yang diberikan oleh kerajaan Malaysia.


sumber > PapaGomo

TR: Gomo suka mengambil kesempatan dalam berbual dengan POTONG Q ...hehehe

No comments:

Post a Comment