Thursday, 31 January 2013

PANAS BERAPI! IDEAS HASUT ANAK TUANKU MUKHRIZ SERTAI DAP?


Tunku Zain dan rakan IDEAS yang ditaja kumpulan covert asing Mount Pellerins 

Pembangkang semakin terdesak sehingga Dap terpaksa memujuk akan anakanda Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tunku Zain Al-'Abidin Ibni Tuanku Muhriz untuk menyertai parti itu.

Dap tahu bahawa raja-raja Melayu merupakan payung kepada kedaulatan bangsa ini dan mempunyai pengaruh yang amat besar ke atas kehidupan orang Melayu samada dalam ruang lingkup sosial, budaya mahupun politik.
Selain dari atas, Karpal anggap tunduk hormat terima darjah kebesaran satu penghinaan dan Tunku Aziz kata DAP adalah "pillar of chauvanism". Baca SINI dan SINI 

Orang Melayu dan raja-raja Melayu sememangnya tidak boleh dipisahkan bagaikan irama dan lagu.

Jika berlaku tembok pemisahan maka runtuhlah institusi itu dan malaplah masa depan bangsa Melayu.

Oleh itu 'menjaring' seorang anak raja yang muda dan idealis seperti Tunku Zain Al-'Abidin untuk menggangotai sebuah parti rasis dan perkauman seperti Dap boleh dianggap tangkapan besar atau 'slam dunk' dalam bahasa permainan bola jaring.

Inilah sebenarnya strategi Dap untuk menyucikan parti itu daripada stigma anti-Melayu dan anti-Islam yang telah melekat kepada tubuh badannya sejak ditubuhkan.

Apatah lagi jika ia berjaya memikat hati seorang anak raja untuk berdiri di atas landasan perjuangan 'Malaysian Malaysia'nya maka Dap akan mendapat pengabsahan paling besar untuk menyakinkan orang Melayu menyertai parti itu.

Dap cuba strategi yang sama terhadap Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, seorang kerabat diraja Kedah dan bekas Pengerusi Transparency International Malaysia namun gagal.

Sejurus menerima keahlian Tunku Aziz, beliau terus dilantik sebagai Naib Pengerusi Dap bagi mewakili kaum Melayu dalam parti itu dan kemudiannya digula-gulakan lagi dengan lantikan sebagai Ahli Dewan Negara.
Lim Guan Eng cuba dan akhirnya akur dia cuba rasuah Tunku Aziz

Sebagai seorang yang bijaksana Tunku Aziz bukanlah seorang anak Melayu berdarah raja yang mudah diperbodohkan seperti mana yang diperlakukan oleh penasihat-penasihat Inggeris kepada raja-raja Melayu zaman sebelum merdeka.

Sebelum terjerat lebih jauh dalam perangkap Dap, Tunku Aziz telah pun dapat menghidu penipuan dan kepalsuan parti rasis itu apabila bercakap mengenai soal orang Melayu dan Islam.

Bagi beliau, orang Melayu dalam Dap hanyalah tunggangan Lim Kit Siang dan anaknya Guan Eng serta Karpal Singh.

Dap tidak pernah memperjuangkan nasib Melayu dan tidak akan berbuat demikian untuk selama ia wujud sebagai sebuah parti politik.

Wadah perjuangannya hanya untuk kepentingan kaum Cina semata-mata dengan tidak mempedulikan hakikat bahawa bumi yang mereka pijak adalah tanah air orang Melayu.

Walaupun Tunku Aziz meninggalkan Dap, namun Guan Eng menggunakan kaedah rasuah politik untuk mengekalkannya dalam parti itu dengan menawarkan Pengerusi Institut Pulau Pinang dengan gaji lima angka.
Dah jelas kerusi BN lebih dari kerusi PR, DAP derhaka pengadilan Sultan Perak 

Semuanya ditolak mentah-mentah oleh beliau kerana selama ini Dap yang kononnys diyakini sebagai parti berbilang bangsa sebenarnya hanyalah topeng untuk menutup satu perjuangan yang ekstrem kepada perkauman Cina.

Penolakan orang Melayu terhadap perjuangannya tidak mematah semangat pemimpin Dap, dan ia sanggup berbuat apa sahaja untuk menarik minat orang Melayu.

Dap sanggup memanipulasi keputusan pemilihan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat untuk meletakkan seorang 'Melayu celup' menjadi wakil tunggal Melayu walaupun sebelumnya semua calon Melayu kalah teruk.

Kini pandangan mereka beralih untuk memecah belahkan institusi yang memayungi orang Melayu apabila usaha mereka untuk meretakkan bangsa Melayu sudah gagal.

Dap berharap jika seorang anak raja boleh diyakinkan untuk bertanding pada PRU13 nanti atas tiket parti itu, sudah tentu ramai orang Melayu akan terpengaruh.

Mungkin Dap berfikir strategi mereka untuk menjadikan institusi raja-raja Melayu seperti keldai mereka seperti mana yang dilakukan kepada Pas, mereka amat silap besar.

Jika orang Melayu mampu menyedarkan raja-raja Melayu supaya tidak menurunkan tandatangan mereka bagi perjanjian untuk mewujud serta mengabsahkan Malayan Union pada 1948, sudah tentu untuk menentang perancangan licik Dap tidak menjadi masalah besar.
Sebagai anak raja, Tunku Zain perlu bijak, perangai elok sikit, belajar budi bahasa dan tanggungjawab pada alif, ba dan ta SERTA bukan jadi perkakas penjajah dan anti nasional seperti DAP! 

Mungkin Tunku Zainal Al-'Abidin sebagai seorang anak raja yang muda dan bersemangat perlu menelusuri dan mempelajari dengan lebih mendalam perihal sejarah perjuangan kemerdekaan Tanah Melayu dengan penuh kesedaran serta perasaan prihatin.

Jangan terjebak dengan permainan silap mata politik Dap yang secara luaran amat menarik hati dengan segala idealisme yang mengasyikkan jiwa dan kalbu sehingga akhirnya tersedar bahawa diri telah tertipu.

sumber : theunspinner

Kajian UPM: Najib Lebih Layak Dari Anwar


Bila-bila masa sahaja dari sekarang Dewan Rakyat akan dibubarkan untuk memberi laluan kepada PRU 13 yang dijangkakan oleh ramai pemerhati politik sebagai pilihanraya yang paling sengit dalam sejarah negara.

Dari segi rekod PRU 12 2008, memang benarlah PRU 13 ini cukup hangat dan sengit kerana ia merupakan penentu samada BN akan meneruskan kesinambungan pemerintahan ataupun gabungan longgar parti pembangkang, PR pula yang akan mengambil alih terajunya.

Namun jika perkembangan semasa diambil kira, besar kemungkinan PRU 13 akan menyaksikan BN mengulangi kejayaan yang hampir sama seperti yang dicapai pada PRU 11 2004 sebaliknya PR pula bakal berdepan nasib buruk seperti dialami Barisan Alternatif (BA).

Tambahan pula, sejak pentadbiran negara diambil oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak pada April 2009, sedikit demi sedikit BN telah kembali ke landasannya semula. Manakala dalam tempoh itu pula populariti PR semakin merosot terutama sekali selepas kegagalan projek lompat 16 September 2008.

Bermula awal tahun 2010 hinggalah sekarang menyaksikan hasil dari kepimpinan Dato' Seri Najib, BN terus memacu momentum kebangkitan sebagaimana terbukti dalam beberapa siri pilihanraya kecil yang lalu.

Malah dari segi populariti diantara Dato' Seri Najib dengan pemimpin PR khususnya Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim memang jauh langit dengan bumi, ini termasuklah data-data hasil dari kajian-kajian semasa yang dilaksanakan oleh pelbagai pihak.

Demikian halnya kedapatan yang diperolehi dari kajian terbaru yang dilakukan di UPM yang mana Presiden UMNO itu terus unggul di hadapan dengan merekodkan populariti 67.4% sekaligus menjadi pilihan utama sebagai PM selepas PRU 13 kelak.

Manakala Anwar pula berada di tempat kedua dengan catatan 52.2% dan Presiden PAS, Hadi Awang hanya mencatat populariti 31.3% sahaja. Dengan kata lain, responden yang ditemubual agak meragui kedua-duanya dalam menggalas tanggungjawab sebagai PM.

Jika dikira pula dari segi rekod jasa bakti kedua-dua pemimpin utama PR itu yang hanya tahu berceramah siang dan malam menjelajah sana sini, lagilah tak termampu menandingi rekod kerjabuat Najib yang sudah terbukti besar jasanya dalam membantu rakyat jelata.

Apatah lagi bila diukur dari segi kesungguhan dan sikap cakna Najib dan BN yang serius membantu menyelesaikan permasalahan rakyat, jauh bezanya bila dibanding dengan Anwar dan Hadi yang hanya bijak berkata-kata ketika menabur janji tapi kerap gagal dalam menepatinya.

Apapun, yang pentingnya dalam mana-mana sahaja kajian yang dilakukan samada oleh pihak bebas, pro BN mahupun oleh PR sendiri, satu kesimpulan yang sama diperolehi - BN akan meneruskan kesinambungan pemerintahan negara ini.

SAH!! Nasha dan "dipecat" dari PAS kata Nik Ajis yang dah nak mampos tu !!


 
Pengguguran keanggotaan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa daripada Majlis Syura Ulama adalah sama seperti beliau dipecat daripada parti, kata Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Nik Aziz berkata, Nasharuddin tidak perlu menunggu surat daripada parti mengenai status keahliannya kerana pemecatan beliau daripada Majlis Syura secara automatik bermaksud dia bukan lagi ahli PAS.

"Adalah tidak penting sama ada dia menerima surat daripada Majlis Syura memaklumkan beliau sudah dipecat atau menunggu jawapan mengenai status keahliannya. Hakikatnya tetap teguh bahawa Lafaz Cerai telah dibuat dan beliau bukan lagi ahli parti," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

RCI : Tun Mahathir kata Anwar ada "salahlaku"?



Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dalam projek untuk memberikan kewarganegaraan dan kad pengenalan kepada pendatang yang tidak layak di Sabah dalam tahun 90-an.
Beliau berkata, walaupun Anwar tidak diberi arahan secara langsung namun Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sering mengambil inisiatif dan kadang-kadang melakukan lebih daripada yang diperlukan.
“Beliau biasanya mengambil inisiatif dan kadang-kadang melakukan (lebih daripada yang diperlukan),” kata Dr Mahathir dalam satu sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.
Dr Mahathir berkata, apa yang berlaku di bawah sering berbeza daripada arahan (dari atas).
Beliau berkata, Anwar dan pegawai pelaksana di Sabah pada masa itu bertindak sendiri dan tidak semestinya mengikut arahan.
Bekas perdana menteri itu berkata kerajaan telah mengambil tindakan terhadap pegawai-pegawai yang terlibat.
Dr Mahathir diminta mengulas sama ada beliau pernah mengarahkan Anwar, pada masa itu timbalannya, untuk mengeluarkan IC kepada pendatang yang tidak berkelayakan di Sabah.
Katanya, beliau mungkin tidak mempunyai bukti yang boleh dikemukakan di mahkamah, tetapi beliau “mempunyai pengetahuan” mengenai kemungkinan salahlaku Anwar.
Katanya, beliau akan memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah jika dipanggil.
Anwar sebelum ini menafikan beliau terlibat dengan projek IC di Sabah, dan bersedia untuk memberikan keterangan kepada suruhanjaya siasatan, jika dipanggil.
Anwar berkata sepanjang beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri, beliau tidak terlibat secara langsung dalam hal tersebut.
Timbalan presiden PKR Azmin Ali sebelum ini mendakwa parti itu menerima maklumat bahawa terdapat cubaan pihak tertentu untuk mengaitkan siasatan suruhanjaya siasatan diraja (RCI) berhubung isu pendatang tanpa izin Sabah dengan ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Menurutnya, PKR sudah menjangka bahawa perkara itu akan ditimbulkan kerana ia didakwa satu jalan mudah bagi Umno dan BN untuk mengatasi isu berkenaan.
“Kita sedang meneliti perkembangan ini, saya dapat maklumat-maklumat akhirnya akan dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim… Semua masalah dalam negara akan dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim,” kata Azmin.

NIK AJIS MAKIN GILA BABI..DI NERAKA KANNYA ORANG ITU !

Nizar Jamaluddin...don't worry...be happy


nizar-lilinxx
Datuk Seri Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak bernasib baik kerana boleh terus berkicau dan terbang bebas sekalipun melakukan kesalahan demi kesalahan yang gambarkan kredilitinya cukup low standard.
Tidak ada tindakan diambil PAS ataupun sekutunya, Pakatan Rakyat, terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri Pasir Panjang dan Ahli Parlimen Bukit Gantang itu. Ini difahami kerana jarang kita dengar ahli-ahli parti itu dikenakan hukuman.
Tindakan memecat ataupun mengantung keahlian ataupun mengugurkan dari jawatan seperti berlaku pada Datuk Hassan Ali dan Datuk Nasharuddin Mat Isa adalah kerana “mereka dilihat pro UMNO.”
Kalau mereka anti-UMNO, halal mereka melakukan apa saja.
Justeru walaupun berulang kali Nizar dilihat melakukan kesalahan yang memalukan, DAP dan PAS masih terus mendewa-dewakan wakil rakyat Pasir Panjang itu.
Bagi mereka Nizar jauh lebih baik 1000 kali berbanding Menteri Besar Datuk Seri Dr.Zambry Abd Kadir.
Pembangkang kini jenuh perah otak untuk mengambarkan kepimpinan Dr.Zambry diwarnai amalan kronisme, rasuah dan sebagainya.
Pendek kata pembangkang sering mempermodalkan aspek ini bagi memperlekeh ADUN Pangkor itu.
Sebagai contoh dalam isu debat bawah tajuk Nik Aziz rasuah Ngeh Koo Ham, Zambry Boncitkan Kroni—Siapa Berdusta? tajaan pembangkang,baru-baru ini sekali lagi Menteri Besar diberi gambaran begitu hina.
Dr.Zambry tidak mahu hadir kerana isu tanah yang mahu didebatkan bukan beliau yang mulakan. Beliau tidak mengulas mengenai isu tanah 10,526 ekar di Kelantan yang dimiliki sebuah syarikat milik bersama Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming.
Kerusi kosong sebagai simbolik sebagai usaha memperlekeh Dr.Zambry . Senario ini macam pernah kita lihat dalam TV di luar negara. Konon bagi menggambarkan pencabarnya itu penakut.
Bagi Dr.Zambry, tempat wajar berdebat ialah di DUN Perak, bukannya ditempat yang mereka pilih dan topik yang mereka tentukan.
Dalam dewan, mereka macam tikus. Yang mereka tahu hanyalah berbohong kepada rakyat macam dalam kes Nizar yang sering dilabel pembohong bersiri.
Kalau Nizar dalam UMNO, dah lama dia tidak berpeluang memegang jawatan penting kerana ini melibatkan soal kredibiliti pemimpin.
Kalau dilihat dari segi nyawa politik Nizar, ia banyak ditentukan DAP dari PAS sendiri.
Maknanya kerana faKtor pengaruh, DAP berjaya mengapungkan pengaruh Nizar sehingga sekarang.
Sebagai contoh, sejak kerajaan Pakatan Rakyat tumbang pada 2009, DAP menjadi penyokong kuat Nizar.
Jika dikira dengan jari, kita memerlukan jari kaki pula kerana terlalu banyak kali DAP mewar-warkan sokongan kepada Nizar sebagai bakal Menteri Besar Perak.
Maknanya DAP walau dalam apa situasi sekalipun,masih mencalonkan Nizar sebagai bakal Menteri Besar. Maknanya PKR atau calon lain dalam PAS boleh lupakan pada jawatan berkenaan.
Rakan-rakan dalam Pakatan, baik PKR mahupun PAS, mengambil sikap membisu—yapun tak, takpun tak,ambil sikap tunggu dan lihat saja.
Datuk Ngeh Koo Ham selaku Pengerusi DAP negeri beberapa kali membuat “endorsement” Nizar sebagai calon MB Perak jika mereka merampas Perak.
Untuk rekod, DAP juga mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri jika mereka merampas Putrajaya walaupun PAS percaya Hadi Awang jauh lebih layak daripada Anwar.
Dengan sikap DAP mendewa-dewakan Nizar, mantan Menteri Besar itu ambil sikap membujur lalu melintang patah. Ia bercakap seperti lidah tidak bertulang.
Ibarat kata...don't worry..be happy.
Tak hairan jika Dr Zambry mahu rakyat berwaspada dengan janji-janji Nizar.
Menyenarai semula isu-isu yang ditimbulkan Nizar termasuklah isu ancak.
Nizar mendakwa Majlis Agama lslam bersidang membincang isu ini. “Saya tanya Mufti Perak . . .betul ke, dia (mufti) menafikan.”kata Dr.Zambry.
Nizar juga mendakwa Perdana Menteri dalam pertemuan dengan para pegawai tertinggi tentera mengarahkan mereka melakukan rampasan kuasa andaikata BN kalah dalam PRU ke13. Ini dinafikan tentera dan Kementerian Pertahanan.
Nizar juga mendedahkan surat mengesahkan pembayaran RM207 billion kepada mangsa landasan maut Burma-Thailand dalam Perang Dunia ke2.
Kerajaan Jepun didakwa membuat pembayaran kepada kerajaan kita. Jepun yang marah menganggap ia fitnah dan meminta Malaysia bertindak terhadep mereka yang membuat fitnah.
Menteri Kewangan kedua, Datuk Seri Husni Hanadzlah menafikan surat yang didedahkan Nizar kerana ia surat palsu dan beliau membuat laporan polis mengenai dakwaan Nizar itu.
Nizar dalam sidang DUN lalu mendakwa Dr.Zambry menelefonnya menawarkan jawatan Mentri Besar Perak jika dia (Nizar) menyertai UMNO. Dr.Zambry bersumpah menafikan berbuat tawaran kepada Nizar.
Nizar juga mendakwa Dr.Zambry meluluskan tiga kawasan balak kepada seorang pemohon. Tapi kata Menteri Besar, waktu Nizar jadi Menteri Besar,diapun lulus kepada seorang calon tiga kompartmen menggunakan alamat sama.
“Bila kita siasat kita dapati alamatnya sebuah rumah usang. Kita ingat pemohonnya tentulah sudah kayaraya. Nizar juga meluluskan kawasan balak hutan simpan tanpa merujuk kepada jawatankuasa hutan sebagai syarat wajib . . . kita ada dokumen dan kita ada bukti.”kata Menteri Besar.
Dalam kes terbaru Nizar dan DAP diuji lagi. Kali ini Nizar dalam tweetnya pada 29 Jan. menulis”The Carcass Gatherers:BN polilticians rush to cash in on William’s death(Pengumpul Bangkai:Ahli-ahli Politik BN berlumba-lumba dapatkan nama atas kematian William—merujuk kematian William Yau Zhen Zhong, 6 tahun yang ditemui terapung di Jeti Sungai Sireh, Pelabuhan Kelang 24 Jan lalu.
Dr Zambry ketika mengulas isu tweet Nizar berkata ianya suatu ayat (perkataan) pelek yang digunakan oleh seorang yang berperangai dan bersifat pelek.
“Ini merupakan satu perkara yang pelik daripada manusia yang amat pelik,” merujuk perkataan ‘CARCASS GATHERERS’ yang digunakan Nizar.
Dalam konteks ini beliau berkata carcass membawa maksud bangkai dan ia biasanya merujuk kepada binatang mati yang juga merupakan makanan burung hering (vultures).
“Terkejut saya dia boleh gunakan perkataan sebegini. Apakah dia tidak mempunyai sebarang jiwa kemanusian dan rasa simpati terhadap keluarga mangsa.
Beliau menyifatkan perkataan yang digunakan Nizar amat keterlaluan,dan melahir rasa kecewa dengan perkataan yang dipamerkan Nizar walaupun dia dikatakan sebagai seorang yang berpendidikan agama tinggi.
DAP dijangka bakal mempertahankan Nizar seperti biasa dilakukan. Bagi DAP, ia mungkin tidak kisah dengan tweet Nizar namun bagi majoriti pengundi Cina di Perak, isu ini menyayat hati lebih-lebih lagi William baru 6 tahun dan bukannya ahli parti politik.
Bagi masyarakat Cina kenyataan Nizar menjelang PRU ke13 bakal menimbulkan kesedaran antara BN dan Pakatan—antara Dr.Zambry dan Nizar sebagai bakal Menteri Besar.
Walaupun apa yang bakal Nizar katakan selepas ini, pengundi Cina sudah dapat menangkap makna yang tersirat.
Dalam PRU ke12, pengundi Cina di Perak memberi sokongan pada DAP sehingga parti itu menang 18 kerusi dari 59 kerusi dalam DUN Perak. Jika undang-undang membolehkan, calon DAP sudah menjadi Menteri Besar, bukannya Nizar.
Ini satu rekod yang belum pernah berlaku. Tapi menjelang PRU ke13, bunga-bunga kekeciwaan masyarakat Cina sudahpun dapat dilihat dari sekarang.- OLEH YUSOF HARUN - 31/1/2013

Hikayat Mat Sapu


PANASSS..!!! AZZA ELITE KINI BERTUDUNG, TAK IKUT JEJAK "GEDIK" ABBY ABADI PUN..!!!


Relax je Azza bertudung skang ni..bersama suami tersayang..
Aku dapat berita, seorang lagi kawan baik Abby Abadi dah pakai tudung. Depa dua orang merupakan anggota kumpulan Elite, yang cukup kuat "gedik" dulu...

Yup..! Azza dah bertudung sekarang. Alhamdulillah. Sejuk mata memandang. Dia dah tak gedik lagi dah macam dulu lepas bertudung. Lagipun, dia dah suami yang baik dan beri penuh sokongan padanya untuk menjadi lebih baik...tahniah Azza...

Cuma...yang tak berubah tu Abby jer. Nama je dia pakai tudung. Tapi "gedik"nya memang memalukan orang yang pakai tudung. Cuba tengok kalau dia bergambar. Kalau dia tak "gedik" memang bukan Abby laaa...heh!

Tapi, yang tu la yang puak-puak PAS suka...Sampai terbeliak bijik mata, meleleh air hidung pun tak sedar dah bila tengok Abby "gedik" atas pentas...cuba bandingkan gambar-gambar Abby kat bawah ni sebelum dan selepas bertudung...tak banyak bezanya...kan?






Walaupun Abby mengeluarkan "fatwa" ikut suka dia, puak-puak PAS ni tepuk tangan macam dapat fatwa dari Al-Ghazali. Pelik betul bila "ostazah mee segera" macam Abby ni jadi "pooojaan" hati pak-pak lebai PAS ni...


Tapi takpa lah. Mungkin itu cara agama PAS, kot? Fatwa Abby memang glemer habis. Ada sekali tu dia kata "lelaki yang pakai seluar pendek lebih dari 3 kali tak boleh jadi wali nikah"..!!!
"Kalau 3 kali je dia dah langgar macam main bola pakai seluar pendek yang atas pada lutut, dia tidak boleh jadi Wali dah." - Abby Abadi, ceramah di Negeri Sembilan
Perghhh..!!! Fatwa tu dia sebut kat satu ceramah di Negeri Sembilan. Memang kecoh! Teruk jugak la dia kena "puji" dengan ulama-ulama di Malaysia ni. Hairannya, pak-pak lebai PAS tetap tepuk tangan woooo..!!! Entah mazhab apa depa pakai pun aku tak tau...heh!

Rakyat Selangor Tuntut Janji PRU 12 Tapi Dapat Pusat Hiburan, Rumah Urut




Kerajaan Selangor diminta untuk melunaskan dan menyempurnakan janji-janji yang dibuat pada Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu, sehingga rakyat termakan janji, yang akhirnya menyaksikan kerajaan Barisan Nasional (BN) Selangor kalah dan hari ini menjadi pembangkang di negeri itu.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata, apa yang terjadi hari ini di Selangor, bukan sahaja janji-janji PRU belum dilaksanakan, sebaliknya ‘janji-janji’ yang tidak dibuat seperti percambahan dan pertumbuhan pesat premis-premis seperti rumah urut, judi yang berleluasa tumbuh bak cendawan tumbuh selepas hujan.

“Akhirnya, rakyat yang rugi, kini sudah sampai masanya rakyat memilih parti yang tepat untuk mentadbir Selangor berikutan tindakan kerajaan negeri yang jelas memperdayakan rakyat Selangor dengan meraih undi melalui janji-janji palsu mereka yang lalu.

“BN tidak sewenang-wenangnya membuat janji, tidak mudah untuk melafazkan janji-janji yang sukar untuk ditunai ataupun dilaksanakan, tidak seperti kerajaan negeri hari ini di bawah kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim yang hanya pandai berjanji, namun apa yang dijanjikan melalui manifesto, hakikatnya hari ini dilihat sebagai manifesto bukan satu perjanjian,” katanya.

Beliau yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Serdang berkata demikian kepada UMNO-Online ketika ditemui pada majlis Semarak Perjuangan NGO Selangor, malam tadi di Taman Medan.

Tambahnya, hari ini rakyat khususnya rakyat Selangor perlu membuka mata apabila Pakatan Pembangkang sudah mula menunjukkan belang dan sifat mereka yang sebenar.

“Dahulu sebelum Mac 2008 mereka menjanjikan rakyat dengan pelbagai janji – janji manis demi mendapat sokongan dan undi pengundi . Selepas Mac 2008 apabila mereka gagal untuk melaksanakan sebahagian besar janji mereka mula menyalahkan BN di atas segala kegagalan mereka untuk menepati janji mereka.

“Jangan terpengaruh dengan segala dasar, polisi, manifesto dan janji Pakatan Pembangkang dalam PRU 13 akan datang kerana kesemuanya hanyalah jualan politik semata–mata dan bukanlah satu perjanjian yang mesti dilaksanakan sebaliknya rakyat harus menyokong BN yang berpegang pada konsep Menepati Janji dan bukannya memungkiri janji.

“Apakah maknanya perubahan dan konsep ubah untuk mengubah sebuah kerajaan yang menepati janji dan digantikan dengan kerajaan yang tidak mampu untuk melaksanakan janji mereka? Rakyat sepatutnya mengutamakan kestabilan negara berbanding dengan konsep perubahan yang akan memudaratkan negara,” tambahnya lagi.

KHALID GAGAP YANG SEMAKIN PANAS...




Tidak lama dulu, Menteri Besar Selangor yang gagap, Tan Sri Khalid Ibrahim dengan tegas membayangkan kerajaan negeri tidak akan membuburkan Dewan Undangan Negeri serentak dengan Kerajaan Pusat dengan alasan ia tidak perlu berbuat demikian kerana tempah pemerintahnya masih panjang dan banyak perancangan untuk rakyat boleh dibuat. 

Bagaimanapun, tiba tiba saja, apa mimpinya malam tadi, hari ini Khalid mengumumkan cadangan kerajaan negeri untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun) selepas sambutan Cap Goh Meh bulan depan. Katanya cadangan itu tertakluk kepada perbincangan dengan pemimpin tertinggi pakatan pembangkang sebelum pihaknya memutuskan perkara berkenaan. 

"Kalau selepas Cap Goh Meh ini, Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) tidak membuat sebarang pengumuman atau memberi apa-apa indicator berhubung tarikh pilihan raya, kita bercadang untuk melakukan perkara ini (bubarkan DUN). "Kita merasakan rakyat yang memilih kita sudah bersedia (untuk pilihan raya) dan mereka tidak patut menunggu lama lebih daripada tempoh yang sepatutnya (untuk membubarkan Dun)," katanya. 

Bagaimanapun Sepatutnya Khalid tidak perlu menjadi kalam kabut untuk membuat cadangan berkenaan kerana kerajaan pusat juga tidak mempunyai masa yang banyak untuk menangguhkan lagi pilihanraya kerana tempohnya sudah semakin hampir iaitu 23 April atau selewatnya 60 hari selepas tarikh berkenaan. Malahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib mempunyai alasan yang cukup kukuh sebelum beliau membuat keputusan tarikh pembubaran Parliman dan menasihatkan kerajaan negeri turut membuat pembuburan serentak sebagaimana tradisinya sebelum ini. 

Barangkali ini juga antara transformasi yang akan diperkenalkan Najib selepas ini iaitu tempoh untuk diadakan pilihanraya umum adalah sehingga tempoh akhir tarikh penggal Dewan dan tidak lagi diadakan selepas empat tahun sebagaimana sebelum ini.

Bagaimanapun Khalid yang agak tertekan dengan pelbagai isu yang sedang melanda pentadbiran beliau selama hampir lima tahun ini tidak lagi merasa selesa hinggakan terpaksa mempercepatkan pembubaran Dewan bagi mengembalikan semula kepercayaan rakyat yang semakin kuat menolak beliau. Isu bekalan air, konsesi pasir, krisis dengan Syabas, penjualan aset keraajan negeri dan sayikat milik kerajaan negeri, tindakan saman daripada ibu ibu tunggal yang tertipu dengan janji kerajaan negeri, kes tanah orang asli di Langat yang di kebas oleh puak puak mereka cukup untuk memanaskan katil dan kerusi empuk Khalid.
Malahan tekanan dari Puak Azmin Ali yang semakin rakus untuk merebut kerusi empuk Khalid juga antara dorongan untuk beliau mempercepatkan pembubaran bagi mencari nyawa baru politiknya. Mengikut Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor, dalam petikan perkara-perkara berhubung kait dengan urusan pilihan raya iaitu perkara LXX. (2), Duli Yang Maha Mulia boleh memprorogkan atau membubarkan Dewan Negeri. Melainkan jika dibubarkan terlebih dahulu, Dewan Negeri hendaklah terus berjalan selama lima tahun dari tarikh persidangan pertamanya dan selepas itu adalah terbubar.

Gambar Terbaru - Hassan Ali Dan Ust Nasha Bergabung



Kelihatan Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali membincangkan sesuatu... Jelas terpancar keakraban di antara mereka...

Berita terbaru yang di terima satu majlis khas berlangsung di Masjid Negara.. Majlis tersebut dianjurkan oleh "Sekretariat Mendaulat Islam sebagai Agama Persekutuan" bagi mempertahankan kesucian nama Allah dari dipolitikkan oleh puak-puak Pakatan Haram.

Program khas sekarang ini di Masjid Negara:

Antara yang hadir Hasan Ali, Nasha, Nakhaie, Hafiz Nordin, Ismail Mina, Yusri Mohd, Noh Gadut, Aidid Ghazali JATI..

 

Apa yang pasti puak-puak Anwarinas sedang kepanasan dengan pengabungan antara Hasan Ali dan Ust Nasha....`

Bubar DUN Negeri Selangor : Regim Pakatan di Selangor terdesak?




Barisan Nasional (BN) Selangor menyifatkan kerajaan pakatan PKR-DAP-Pas di Selangor semakin terdesak dan tergugat setelah melihat kebangkitan suara rakyat di negeri itu yang menggambarkan 'realiti politik' yang sebenar menjelang pilihan raya umum.

Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin Mohamad berkata, pakatan itu kini cuba menggunakan strategi politik bersifat 'syok sendiri' terhadap BN di negeri itu setelah ketandusan isu untuk meneruskan serangan dan agenda politik mereka.

''Pakatan di Selangor semakin tidak tenteram. Mereka tahu situasi kebangkitan semula BN di Selangor,'' katanya ketika mengulas kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim yang mendakwa hasil kajian menunjukkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan Selangor semakin meningkat.

Menurut Mohd. Zin, segala tindakan dan gerak kerja politik BN di Selangor menjelang pilihan raya umum akan datang sebenarnya merisaukan kerajaan pakatan di negeri itu.

''Kebangkitan suara rakyat di Selangor turut menyebabkan pembangkang menggunakan psikologi politik yang terbaharu hasil kajian untuk menyedapkan hati mereka.

"Kami juga melakukan beberapa siri kajian tersendiri yang begitu spesifik yang menunjukkan sokongan terhadap BN semakin meningkat dan mampu merampas kembali negeri itu,'' katanya.

 

Beliau yang juga Setiausaha Perhubungan UMNO Selangor berkata, kajian BN Selangor juga berdasarkan pandangan pengundi dari seluruh negeri itu termasuk generasi muda.

Menurut Mohd. Zin, segala hasil kajian tersebut merupakan susulan daripada beberapa pendekatan BN untuk menangani permasalahan rakyat di Selangor secara tersusun dan sistematik.

''Malah kami juga telah bersemuka dengan rakyat Selangor dan mengakui kesilapan yang lepas dan telah berjanji serta bertekad untuk bangkit dengan semangat baru", katanya.

Mohd. Zin yang juga Ahli Parlimen Sepang berkata, berdasarkan laporan yang diterima daripada Pusat Khidmat BN Selangor (Pakar) serta pasukan pemantau BN, jelas sekali menunjukkan isu air, sampah serta kelemahan sistem penyampaian di negeri Selangor semakin merisaukan.

Malangnya, kerajaan negeri sering menggunakan alasan remeh-temeh di media massa untuk meneruskan agenda politik mereka tanpa mendahulukan kepentingan, kehendak dan keinginan rakyat.

Penyelewengan Wang Oleh Pimpinan DAP Kini Diambil Alih SPRM




Wow wow wow ini lah baru dinamakan Ada TELOR tak sepertimana yang dilakukan puak Pakatan Pembangkang yang hanya pandai menyalak sahaja dalam menfitnah pimpinan Barisan Nasional.

Saksikan video dibawah ini: 




Amacam DAP? Kalau benda kecik yang amaunnya tak sampai RM 100 Ribu pun sampai sekarang masih gagal nak siasat dan selesaikan kemana pergi wang tersebut macam mana nak urus tadbir negara? Nak kerjasama dengan PAS? PAS pun sampai sekarang wang tabung kutipan Memali lenyap begitu sahaja yang entah berapa juta kutipan pun kita tak tahu.

Pada pendapat Gomo pimpinan DAP perlu tampil menjelaskan kemana perginya wang tersebut kerana sebelum ini mereka berdiam diri apabila pengadu Tan Tuan Hat tampil mendedahkan penyelewengan wang kutipan tersebut. Hari ini Tan Tuan Hat tampil ke SPRM bagi menyerahkan dokumen tersebut dan ini merupakan satu pekara yang pimpinan DAP perlu jawap agar rakyat mengetahui kebenaran nya.

sumber : PapaGomo

Sebelum ini Gomo lihat ada yang memberikan respon tentang isu ini dengan menyatakan "Alah amaun kecik je", "BN lagi banyak" "setakat RM 70 ribu pun nak bising" dan lain lain lagi. Bukan amaun yang dipersoalkan dalam pekara ini tetapi ketelusan yang kita seluruh rakyat inginkan dalam isu "Hilangnya Dana wang kutipan parti DAP".

Mahligai Mewah: Pemuda PAS Larut Desak Singkirkan Dato Fauzi



 
Pemuda Pas Larut desak Pas Pusat pertimbangkan untuk gugurkan pencalonan Dato Fauzi sebagai Ahli Parlimen Larut.

Ketuanya Mohd Akmal Kamaruddin adalah menantu Presiden Pas Hadi Awang, berkata sudah sampai masa Pas perlu memikirkan kepentingan parti dan imej Parti sendiri.

Kemewahan yang dikecapi oleh Dato Fauzi sebagai penceramah boleh menimbulkan keraguan rakyat serta memburukkan Parti. Dato Fauzi perlu menjawab keseluruhan persoalan bagi membuktikan dirinya seorang pegawai yang bersih dari rasuah sepanjang perkhidmatan di dalam pasukan polis dan bukan penceramah mata duitan.

Sebelum ini hampir semua pemimpin Pas daerah Larut sudah bersepakat untuk memilih Mohd Akmal Kamaruddin sebagai ahli Parlimen Larut tetapi ditentang oleh Pas negeri kerana hormat kepada bekas Pengarah Siasatan jenayah Bukit Aman Dato Fauzi yang boleh dipergunakan oleh Pas untuk tujuan promosi.

Berita mahligai mewah milik Dato Fauzi menjadi panas setelah beliau mengakui bahawa banglo tersebut memang milik beliau....

 

Terdahulu beberapa blog telah mendedahkan bahawa Dato Fauzi yang hanya berjawatan sebagai Pengarah di Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman mampu membina sebuah rumah di kawasan segitiga emas Shah Alam yang berharga lebih RM5 Juta.

Kalau PAS boleh singkir Dr Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin dengan sewenang-wenangnya, takkan lah si penumpang yang mencari kekayaan dalam PAS ni mereka tak mampu nak singkirkan! Malu lah......

MAHFUZ GUNA SURAT PALSU UNTUK FITNAH @jpnm_official @KDNPUTRAJAYA


 
Lawak tahap gaban dah Mahfuz nie. Sampai tak ade modal nak fitnah sanggup guna surat palsu yang direka cipta.MKP bukan bercakap kosong tapi telah mendapat pengesahan dari KDN dan Jabatan Pendaftaran Negara berhubung isu ini. Sidang media akan dibuat kemudian dan berikut adalah tweet rasmi dari Jabatan berkenaan.

 


Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menuntut penjelasan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) serta Kementerian Dalam Negeri (KDN) berhubung surat yang didakwa mengarahkan untuk menghantar kad pengenalan yang tidak dituntut ke Sabah.

Sebelum nie wartawan mereka pun kantoi jugak puak harami nie dengan dedahan yang telah dibuat oleh blogger doubleYY KLIK

Wednesday, 30 January 2013

RCISabah: Spy Leman Bocorkan Rahsia....



Inilah antara sebab kita jangan terlalu mudah percaya dengan setiap laporan yang dikeluarkan oleh media pembangkang. Terutama sekali laporan dari Malaysiakini dan The Malaysian Insider.

Selain banyak guna pengikat kata pada setiap perkataan laporan wartawan mereka kadangkala ditokok tambah supaya memberi kelebihan kepada pihak mereka.


Laporan pendengaran awam prosiding RCI untuk menyiasat pemberian kerakyatan kepada warga asing di Sabah yang ditulis oleh Boo Su-Lyn sebagaimana dipaparkan dalam gambar (atas) adalah antara laporan 'media spinning' untuk memburukkan kerajaan dan SPR.

Laporan Boo Su-Lyn berbunyi :
A then-Sabah National Registration Department (NRD) director sold 16,000 NRD receipts for more than RM1million that enabled immigrants in Sabah to vote, the Royal Commission of Inquiry (RCI) on illegal immigrants heard today.
Hahaha...

Mungkin Boo Su-Lyn pekak atau sengaja buat-buat pekak. Kerana sepanjang prosiding siang tadi keterangan saksi ke-34 (SP34) iaitu DSP Badaruddin Peg. Turus 1 Intelligent Technical IPK Kelantan tiada menyebut bahawa Ramli Kamaruddin yang ditahan di bawah ISA mengaku mengeluarkan 16,000 resit dokumen untuk tujuan UNDI!

Antara transkrip asal keterangan yang diberikan SP34 :

1. Tuan bertugas di mana sekarang dan sebagai apa? 
SP34 : Peg. Turut 1 Intelligent Technical di IPK Kelantan selama 17 tahun. 
2. Apakah tugas-tugas tuan? 
SP34  : Selain pentadbiran saya juga melakukan risikan keselamatan. 
3. Adakah tuan ingat ketika bertugas di Bukit Aman, tuan terlibat dengan ops khas? 
SP34 : Yang saya tahu mengenai pengeluaran IC secara salah di Sabah
4. Apa peranan tuan dalam ops tersebut? 
SP34 : Saya menjalankan temubual dengan tahanan. 
5. Tujuan untuk temubual? 
SP34 : Membuat risikan dan intelligence repot. 
6. Adakah tuan ingat berapa orang ditangkap? 
SP34 : Saya tidak tahu. 
7. Mereka ditangkap di bawah Akta apa? 
SP34 : Akta ISA. 
8. Siapa yang tuan temubual? 
SP34 : Ramli Kamaruddin adalah Ketua Pengarah JPN Sabah ketika itu. 
9. Berdasarkan keterangan adakah Ramli terlibat sama dengan pengeluaran IC secara tidak teratur? 
SP34 : Yang saya maklum Ramli terlibat dengan pengeluaran resit KP19 dan KP11. KP19 untuk renew IC dan KP11 untuk IC hilang. 
10. Berapa banyak resit dikeluarkan? 
SP34 : 16,000 resit dikeluarkan kepada individu-individu pendatang asing iaitu India, Indonesia, Pakistan dan lain-lain. 
11. Motif pengeluaran IC tidak teratur? 
SP34 : Untuk duit, keuntungan. 
12. Adakah bayaran dibuat kepada En.Ramli?
SP34 : Setiap resit dikenakan RM250. 
13. Motif keluarkan resit ini? 
SP34 : Untuk keuntungan saja. 
14. Berapa jumlah keuntungan diperolehi? 
SP34 : Lebih kurang RM1 juta. 
13. Adakah Ramli mendedahkan sesiapa ada beri arahan untuk berbuat demikian? 
SP34 : Ramli mendedahkan beliau buat atas keuntungan sahaja. 
14. Adakah nama-nama orang lain atau ahli politik disebut terlibat bersama Ramli? 
SP34 : Tiada. 
15. Adakah Ramli bekerjasama dengan SB ketika ditemubual? 
SP34 : Bekerjasama dengan baik dan ikhlas.

Cukup sampai situ sahaja, soalan saya buat Boo Su-Lyn, cuba beritahu di mana dalam keterangan saksi tadi mengatakan bahawa pengeluaran IC yang dilakukan oleh bekas kakitangan JPN adalah untuk MENGUNDI?

Boo Su-Lyn walaupun you seksi, cantik. Tapi sayang you bodoh!
Nak tau siapa Spy Leman ? klik di sini...

Read more at http://brojinggo.blogspot.com/2013/01/rcisabah-spy-leman-bocorkan-rahsia.html#cfJ7JDQ4ErAVFgb2.99 

Tahniah dan menggemparkan !!!! Mahpuz Omar Semarakan Kasih ahli PAS BALING


Tahniah le kerajaan PAS Kedah yang makmur dengan pendapatan balak yang meningkat...terjeger biji mata..ish!..ish! andainya jadi milik aku...alangkah bahagianya...bolehlah rumahku yang macam mahligai itu ku tukarkan menjadi istana. 


Tapi lain pulak jadi bila seorang yang yang bernama Mahpusss.... DATANG ke Baling.... apakah rakyat, jika ingin bersama pemimpin perlu membayar ??????????

seharusnya pemimpin perlu prihatin terhadap rakayat....bukanya kebas duit rakyat....Itulah yang terjadi JIKA PEMIMPIN PAS mai Baling. 

Setiap tatok Pas yang ingin bersama pemimpin di kenakan RM 5 sebagai Tiket untuk masuk kedalam dewan mendengar Pembohongan MAHPUZ BEEEN yang berkelulusan DARJAH enam jer.....

Mampus la mcam ni.... 
Cuba buka mata wahai Puak-puak PAS kedah khususnya di Baling, Pokok Balak dok kerkah bagai Yakjuk dan makjuk.... Habis gondol Bukit depa tarah...
UNTUNG BALAK DARI 8 JUTA KE 38JUTA
HASIL 2010 RM456.21 juta
SURPLUS 2010 RM22.50 juta
CUKAI TANAH RM104.06 juta
BANTUAN DARI KERAJAAN PUSAT RATUSAN JUTA TAPI BELANJA SIKIT,YANG LEBIHNYA UNTUK BAYAR GAJI PEKERJA
DAN BERJUTA JUTA LAGI,KIRA PUAK PAS NI MEMANG PANDAI BERBISNES LA KOT
.

kemana keuntungan balak tu disalurkan...tanya ahli hampa hat miskin, ibu tunggal, OKU..orang sakit di kampung-kampung dapat tak, siapa dok bagi bantuan kat depa lani.