Sunday 27 January 2013

MIMPI NGERI ANWAR DI JOHOR...





Kunjungan Penasihat Umum PKR, Ecik Anwar Ibharim ke Johor malam tadi cukup untuk Ketua Pembangkang itu melupakan hasrat untuk merampas Johor daripada kerajaan BN dalam pilihnraya umum akan datang. 

Dengan kehadirian yang hanya dalam lingkungan 800 orang saja, bagi Program Jelajah Merdeka yang diadakan di Taman Daya, JB cukup untuk membuktikan parti pimpinan Chua Ju Ming di peringkat negeri itu tidak mampu untuk memberi impak besar dalam politik Johor. Malahan ketidak hadiran pemimpin utama Pas negeri juga sebagai bukti hanya memerlukan sokongan DAP dalam memcapai cita cita politik mereka. 

Isu penggunaan kalimah Allah antara yang mendorong Pas negeri kurang berminat untuk bersama sama dalam program PKR walaupun yang hadir itu bukanlah calang calang orng tetapi pemimpin yang sudah di tunjuk untuk menjadi Perdana Menteri dari kalangan gagasan Pakatan Rakyat.

Kegagalan Anwar mengemukakan isu baru dalam ceramahnya juga turut membuktikan mereka semakin penat mengisi agenda Jelajah Merdeka menjelang pilihanraya umum sekaligu menarik orang ramai walaupun ianya disertai oleh pemimpin utama parti.

Chua juga tidak banyak mengemukankan isu tempatan selain isu projek Pengerang tidak berjaya untuk menarik simpati rakyat negeri itu yang rata rata menyokong cadangan projek berkenaan. Dengan program dingin itu, hasrat PKR dan sekutunya untuk merombohkan kubu kuat UMNO itu sebagai satu mimpi ngeri dan omong omong kosong sahaja...

No comments:

Post a Comment