Sunday 27 January 2013

ADUN GUCHIL KENA PENUMBUK....???



Kawan-kawan di Kota Baru memberitahu kisah yang lucu tapi sebabnya tak lucu.

Perkara ini betul berlaku dan bukan dibuat-buat cerita oleh Sinar Harian atau Harakah atau Suara keadilan atau Roket kerana laporan polis pun adadibuat oleh pihak yang terlibat.

Sabtu lepas ADUN Guchil, Kuala Krai, Kelantan, Tuan Zamri Ariff Tuan Zakaria telah membuat laporan polis terhadap seorang bernama hassan.

Nak kenali ADUN Guchil ini ... lihat blog dia SINI. hehehe ....Hassan ini adalah penyokong PAS yang telah menumbuk Zamri tengah malam sebelum itu di Simpang 3, Lorong Tok Gading, Kota Baru. Ketika itu, Zamri bersama kawannya bernama Hilmi.

Hassan datang bertiga bersama Wan Roslan dan  seorang yang tidak di kenali dan dengan keadaaan yang marah menjerit, "Aku geram lama dah. Panas ...  panas ... Tok Wakil nipu."

Zamri dah panic dan cuba nak bincang dan redakan ekadaan. Tapi Hassan tidak peduli dan terus tiba2 menumbuk mangsa sebanyak dua kali dan mengenai tengkuk belakang sebelah kanan.

ADUN Guchil itu terjatuh. Kawannya Hilmi cuba meleraikan pergaduhan.

Lepas disiasat baru diketahui punca pergaduhan adalah kerana ADUN Guchil tidak bayarkan bayaran sebanyak RM82,000 ribu dari kontrak yang telah dilaksanakan oleh Wan Roslan dan Hassan. Ianya bayaran untuk 3 buah projek jalanraya kelas F di Kuala Krai pada tahun lepas.

Dua-dua projek telah siap sepenuhnya manakala satu projek separuh siap. ADUN Guchil hanya membayar sebanyak RM6,000 saja ... tak sampai 10% menyebabkan mereka tidak berpuas hati terhadap mangsa yang telah menipu mereka.

Tak payahlah siasat ... dah tak bayar, padanlah muka kena. Cuma kesianlah kontraktor yang dah keluarkan duit siapkan projek tapi tak dibayar.

Yang percaya pada orang PAS kenapa?

Hairan juga kenapa bayaran diminta dari ADUN? Bukankah kontrak ambil dari majlis tempatan?????

No comments:

Post a Comment