Monday 28 January 2013

LIM KIT SIANG CUBA POLITIKAN ISU KES KEMATIAN KANAK-KANAK


DALAM Malaysia ini, sudah lumrah kalau ada kejadian kematian yang mendapat perhatian ramai orang, Pakatan haram ini akan masuk campur dan mempolitikkannya. Semuanya nak dilambakkan kesalahan pada pihak kerajaan.
LKS31
Dari A Kugan, Teoh Beng Hock, Aminul Rasyid, Ahamd Sarbini, S Sugumaran dan terbaru kanak-kanak William Lau yang hilang di Putra Height tapi mayatnya dijumpai di jeti Sg Sireh Klang – lebih 30 km dari tempat dia dilaporkan hilang.
Itu pun Kit Siang nak politikkan juga, betul celaka cina tua pro komunis ini
Apa Pakatan ini sudah tidak ada kerja lainkah? Fikirlah sikit perasaan keluarga yang baru kehilangan orang tersayang, nak main politik pun agak-agaklah.
Kalau prihatin sangat masalah rakyat, di negeri-negeri yang dia perintah patut sekarang sudah terlaksana semua janji pilihanraya 2008. Yang itu dia taknak utamakan, satu dua kematian ini pulak yang dipolitikkannya.
Rasanya penulis tak nak ulang modus operandi tua celaka macam Kit Siang ini dengan mempolitikkan kematian William. Memang ada arahan daripada kepimpinan DAP ini untuk menjatuhkan imej polis, setiap bulan pastikan ada 1 isu yang boleh diguna untuk menjatuhkan imeej polis.
Alasan mudah kenapa berlaku demikian, sebab DAP adalah parti mafia yang bergantung kepada samseng-samseng dan kumpulan kongsi gelap untuk beroperasi. Sebab itu di Selangor, rumah urut, pelacuran dan pinjaman wang haram yang sering dikaitkan dengan kumpulan penyangak ini, makin subur sejak DAP dan juak-juaknya mengambil alih kerajaan Selangor.
Di Pulau Pinang jangan cakap. Untuk menghalalkan kegiatan samseng ini, Guan Eng menubuhkan dan membiayai Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang pada 2011 kononnya untuk menurunkan indeks jenayah di Pulau Pinang, walaupun indeks jenayah negeri itu turun sebanyak 27% pada 2010.
Penulis percaya, majoriti anggota pasukan ini adalah anggota samseng yang menjadi nadi operasi DAP.
Kalau jenayah meningkat kita faham, tapi menurun. Baru-baru ini pula, salah seorang anggotanya menumbuk seorang wartawan akhbar cina yang membuat liputan satu kes bunuh diri di Pulau Pinang, daripada nak menurunkan indeks, menambah indeks lagi.
Cukup bercakap tentang itu, ini sekadar nak beri gambaran kenapa DAP suka politik kematian orang dan menyalahkan pihak polis dan seterusnya kerajaan.
Rakyat patut tolak politik seperti ini. Dah banyak kali puak-puak ini mempolitikkan orang mati. Yang bunuh diri, dia boleh kata dibunuh, yang mati sakit jantung pun dia kata dibunuh juga dan sekarang William pula, sedangkan siasatan masih berjalan.
Penulis tidak terperanjat kalau keluarga William ini dihasut Pakatan Rakyat untuk menyaman kerajaan atas apa pun alasan selepas ini, walaupun kejadian ini bermula akibat tindakan ibu bapanya meninggalkan William keseorangan di dalam kereta. Peguamnya macam biasalah, puak-puak ini juga nanti.
Inilah pembangkang, kalau ada yang masih tak kenal lagi. Kita patut tolak politik seperti ini.

No comments:

Post a Comment