Thursday 31 January 2013

Bubar DUN Negeri Selangor : Regim Pakatan di Selangor terdesak?




Barisan Nasional (BN) Selangor menyifatkan kerajaan pakatan PKR-DAP-Pas di Selangor semakin terdesak dan tergugat setelah melihat kebangkitan suara rakyat di negeri itu yang menggambarkan 'realiti politik' yang sebenar menjelang pilihan raya umum.

Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin Mohamad berkata, pakatan itu kini cuba menggunakan strategi politik bersifat 'syok sendiri' terhadap BN di negeri itu setelah ketandusan isu untuk meneruskan serangan dan agenda politik mereka.

''Pakatan di Selangor semakin tidak tenteram. Mereka tahu situasi kebangkitan semula BN di Selangor,'' katanya ketika mengulas kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim yang mendakwa hasil kajian menunjukkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan Selangor semakin meningkat.

Menurut Mohd. Zin, segala tindakan dan gerak kerja politik BN di Selangor menjelang pilihan raya umum akan datang sebenarnya merisaukan kerajaan pakatan di negeri itu.

''Kebangkitan suara rakyat di Selangor turut menyebabkan pembangkang menggunakan psikologi politik yang terbaharu hasil kajian untuk menyedapkan hati mereka.

"Kami juga melakukan beberapa siri kajian tersendiri yang begitu spesifik yang menunjukkan sokongan terhadap BN semakin meningkat dan mampu merampas kembali negeri itu,'' katanya.

 

Beliau yang juga Setiausaha Perhubungan UMNO Selangor berkata, kajian BN Selangor juga berdasarkan pandangan pengundi dari seluruh negeri itu termasuk generasi muda.

Menurut Mohd. Zin, segala hasil kajian tersebut merupakan susulan daripada beberapa pendekatan BN untuk menangani permasalahan rakyat di Selangor secara tersusun dan sistematik.

''Malah kami juga telah bersemuka dengan rakyat Selangor dan mengakui kesilapan yang lepas dan telah berjanji serta bertekad untuk bangkit dengan semangat baru", katanya.

Mohd. Zin yang juga Ahli Parlimen Sepang berkata, berdasarkan laporan yang diterima daripada Pusat Khidmat BN Selangor (Pakar) serta pasukan pemantau BN, jelas sekali menunjukkan isu air, sampah serta kelemahan sistem penyampaian di negeri Selangor semakin merisaukan.

Malangnya, kerajaan negeri sering menggunakan alasan remeh-temeh di media massa untuk meneruskan agenda politik mereka tanpa mendahulukan kepentingan, kehendak dan keinginan rakyat.

No comments:

Post a Comment