Sunday 7 April 2013

GEMPAR BERCILI! SAMPAI HATI AZIZAN RAZAK BAGI CEK TENDANG KAT SEKOLAH-SEKOLAH DI KEDAH!


Apa punya hamlau la puak-puak Pakatan Rakyat ni!

Memang betullah macam yang duk habaq selama ni. Pakatan Rakyat kalau janji, kalau buat kerja, kalau berlakon macam bertanggungjawab, depalah yang paling hebat.

Ni ada satu cerita menarik yang tidak mungkin akan disiarkan oleh media-media pro-Pakatan Rakyat, khususnya PAS.

Pada 2 April lepas, satu upacara penyerahan cek kepada PIBG sekolah-sekolah aliran Tamil telah diadakan di Seri Mentalon, kediaman rasmi Menteri Besar Kedah. Yang memberikan cek adalah Menteri Besar bersama-sama Exco Tamilnya, Manikumar.

Setiap sekolah mendapat peruntukan berdasarkan kategori-kategori yang telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Punyalah nak berlakon tetapi akhirnya terkantoi.

Bayangkanlah cek yang diberikan kepada PIBG SRJK (T) Ladang Harvard bernilai RM2000 bertarikh 12 Disember 2012. Apabila Pengerusi PIBG sekolah berkenaan ke Bank Islam untuk menunaikan cek berkenaan, ternyata cek tersebut sudah luput tarikh dan cek tersebut hanya sah untuk 3 bulan sahaja.



Pihak PIBG telah menghubungi Manikumar dan memaklumkan perkara tersebut. Bagaimanapun yang menjawab dan mengendalikan kes tersebut adalah seorang kerani. Setelah puas bertekak, akhirnya kerani tersebut memberitahu, itu adalah kesilapan teknikal. Pun begitu, dia tidak boleh memberikan sebarang kata putus, sebaliknya perlu mendapatkan arahan daripada Manikumar terlebih dahulu.

Manikumar tidak bercakap dengan pihak PIBG tetapi tidak lama kemudian kerani berkenaan menghubungi pengerusi PIBG itu dan memberitahu bahawa itu adalah kesilapan teknikal. Janji yang diberikan ialah, cek tersebut akan ditukar dan tarikh yang tertera pada cek asal, juga akan ditukar.

Punyalah kalut nak mendapatkan undi daripada masyarakat India, sampaikan tarikh pada cek pun tak sempat nak diperhatikan!!!

Memang lawak Pakatan Rakyat nih!
 
Sumber: MyKMU

No comments:

Post a Comment