Tuesday 30 April 2013

Lepas Khalid, Tian Chua Pulak Jadi Gila – Buat Laporan Polis Palsu Berkenaan Dakwat Kekal


Selepas Khalid Ibrahim membuat cerita bohong mengenai 130 ribu pengundi hantu yang akan diterbangkan ke Selangor, hari ini muncul Calon Ahli Parlimen Batu dari PKR telah membuat satu laparan polis yang dipercayai mengandungi maklumat palsu mengenai dakwat kekal. Menurut Tian Chua:

Satu laporan polis telah dibuat pada 30/4/13 jam 1250 JINJANG report 9246/13
Pada 30/4/13 jam l/kurang 1250 saya CHUA TIAN CHANG no.kp 63122841025 ingin melaporkan salah laku SPR dalam pembekalan dakwat kekal yg di gunakan untuk pengundian awal PRU 13 yg berlangsung pada 30/4/13. Pada pagi ini setelah membuat lawatan dipusat pengundian awal di kem BATU CANTOMEN dan TAMAN KOPERASI POLIS saya dapati kesemua pengundi telah di calit dijari telunjuk dwngan dakwat kekal yg berwarna unggu.pada mulanya saya berpuas hati dengan proses ini kerana ianya dijalankan seperti yg dijanji oleh SPR .pada jam 1030 saya di hubungi oleh salah seorang ATM yg mendakwa dakwat kekal boleh di tanggalkan.
Saya bertemu dengan pegawai ATM tersebut di satu lokasi di SENTUL.beliau memohon identiti beliau di rahsiakan untuk melindungi keselamatan beliau.anggota tersebut menunjukkan dihadapan saya dengan membasuh jari yg di calitkan dakwat kekal itu dengan instant hand sanitizer luxor dan dakwat itu dapati telah hilang.ini adalah perkara yg sangat mengejutkan kerana tujuan dakwat kekal adalah untuk mengelakkan pengundi membuang undi berulang kali.dengan dakwat kekal yg boleh di tanggalkan bermaksud proses ini tidak telus dan ada kemungkinan penyelewengan akan berlaku..

Bagaimanapun Tian Chua enggan memberi sebarang maklumat mengenai anggota tentera tersebut menyebabkan Polis tidak dapat menyiasat kebenaran ceritanya. Inilah perangai pembohong Tian Chua, kenapa tidak memberi butiran perinci pegawai tersebut supaya Polis boleh siasat? Benarkah lelaki itu pegawai askar? Benarkah beliau telah mengundi? Semua ini tidak dapat disiasat kerana Tian Chua tidak memberikan maklumat.
Tian Chua kata askar tersebut takut keselamatan tetapi sanggup pula tunjuk muka kepada orang ramai dan Nurul Izzah.
Lihat gambar lelaki yang dikatakan askar yang telah mengundi dan berjaya padam dakwat kekal. Beliau boleh muncul di hadapan orang ramai, kenapa tidak boleh datang ke Balai Polis?
uniformaskar
askar2
(Oiii Babi pun boleh pening dengan hang pa ni.)

No comments:

Post a Comment