Wednesday 24 April 2013

MUKA PECAH TANAH MENANGIS DI PUTRAJAYA KERANA APA!? MESTI BACA


Menjelang penamaan calon PRU 13 dua wayang menumpahkan air mata telah dipersembahkan kepada kita dalam usaha untuk menagih simpati rakyat. Menjelang hari pengundian kelak entah berapa kilo lagi bawang merah diperlukan untuk menumpahkan bergelen-gelen lagi air mata mereka.

Dua hari lepas kita dipersembahkan dengan pentas opera cina lakonan Lim Kit Siang di Johor Bharu. Di mana dia menumpahkan air mata komunisnya konon-kononnya ROS tidak membenarkan DAP bertanding atas tiket mereka.

Semalam pula semasa penamaan calon di Putrajaya, calon Pas di kerusi berkenaan pula tak semena-mena menumpahkan air mata kambingnya. Selepas itu ambil gambar dan sebar dalam laman-laman siber. Kuat wayang puak-puak ni beb....Semuanya nak menagih simpati masyarakat. 
Pada hemat saya, watak begitu dilakonkan dengan harapan pemain-pemain cyber pro BN akan memainkan gambar itu dan berkata dia menangis kerana menuju kekalahan. Bila banyak orang berkata begitu, maka dia akan dapat simpati pengundi dan seterusnya mendapat undi.

Nak pergi penamaan calon dia menangis, kenapa pula apabila orang Kelantan yang meninggal dunia hingga jenazah tak dapat diuruskan kerana tiada air, tiada pula gambar dia menangis bersedih dengan situasi itu ?

Lihat sini dan sini

Batu asas di atas dah hampir 20 tahun diletakkan untuk pembinaan jambatan di Tumpat, sampai hari ini sebatang cerucuk pun tak ditanamkan, kenapa dia tak menangis kerana gagal melaksanakan janji tersebut kepada rakyat Kelantan ?

Nak pergi penamaan calon menangis, kenapa dia tak menangis sewaktu Hadi Awang capai persetujuan bersama Anwar dan Kit Siang untuk benarkan agama lain pakai kalimah Allah ?

HOUSE PK: Ini aku petikd ari RBF Online. Wahai Husam Kusam si ketiak masam, lu toksah bikin drama anjing kurap kat Putrajaya la, lu nak berlakon menangis? Kah kah kah. Kau kencing rakyat negeri Kelantan bertahun-tahun beb. AKu yakin kali ini kau akan terkubur di Putrajaya dan Kelantan sekali, lepas ni kau boleh buat rumah kat tempat pecah tanah kau ek? Kah kah kah

No comments:

Post a Comment