Wednesday 24 April 2013

Tiga Orang Bakal Wakil Rakyat Ditangkap Curik Buah ??


Ini ada cerita tiga orang Wakil Rakyat yang ditangkap oleh Ketua Pembangkang. Seorang nama Kit Siang, seorang nama Karpal dan seorang nama Nik Aziz. Ketiga-tiga Wakil Rakyat yang takut tersebut memohon agar tak dibunuh.
Maka Ketua Pembangkang itu pun berkata, "Kalau korang semua nak hidup, korang kena masuk hutan dan bawa 10 biji buah yang sama jenisnya. Tapi korang hanya ada masa 3 jam saja!"

Sebelum 3 jam, Kit Siang yang pertama datang bawa 10 biji epal.

Ketua Pembangkang : "Ok, kamu dah bawa 10 biji epal. Skrg masukkan semua epal tu ke dalam lubang dubur kamu satu persatu. Kalau kamu merintih atau bersuara, kepala kamu akan aku pancung!"

Dengan penuh perjuangan dan ketahanan akhirnya epal pertama dapat dimasukkan. Tapi untuk epal yang kedua Kit Siang tak dapat menahan sakit dan terus menjerit. Dengan kejam Ketua Pembangkang tadi terus memancung kepala Kit Siang. Maka naiklah Kit Siang tadi ke awangan.

Kemudian Karpal pulak sampai datang bawa 10 biji anggur. Dan Ketua Pembangkang tadi terus bagi arahan yg sama. 1 anggur masuk, 2 anggur, 3 anggur, tapi pada saat dia nak masukkan anggur yang ke 10, Ketua Pembangkang tadi tiba-tiba memancung kepala Karpal.

Naik la Karpal ke awangan dan berjumpa dengan Kit Siang.

Karpal : Wah, awak pun mati juga?

Kit Siang : Ye la, wa bawak epal. Tarak tahan sakit! Cilaka la itu Ketua Pembangkang, kasi syarat gila punya susah! Habis lu bawak apa buah?

Karpal : Anggur

Kit Siang : Anggur? Wah itu manyak senang! Kecik saja, tarak sakit pun!

Karpal : Memang betul. Semua anggur saya sudah mau settle masuk dalam itu lubang juga. Tapi tiba-tiba saya ketawa dan habis semua anggur yang saya kasi masuk tadi ada keluar balik.

Kit Siang : Bodoh! Apasal lu ketawa?

Karpal : Awak tau ka, masa last mau kasi masuk itu anggur ke 10 punya, saya nampak Nik Aziz bawa durian, gila ka mau masuk durian!

Mereka berdua pun ketawa terbahak-bahak.


Kesimpulan - Kita tak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan. Konon-kononnya macam sedap nak makan buah. Tapi rupanya lagi kita fikir sedap lagi teruk jadinya.

Kita tak tahu pun apa dalam kepala Anwar. Dia fikir untuk elokkan keadaan ataupun lagi buruk. Semua untuk kepentingan peribadi sahaja.

Maka, buatlah pilihan yang sedia ada. Undilah Barisan Nasional untuk kesejahteraan dan keharmonian negara. - ADA


Undi BN buah masuk mulut
Undi PR buah masuk dubur

No comments:

Post a Comment