Wednesday 20 March 2013

BUKTI TERBARU PAKATAN RANCANG PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU.



Kenyataan dari Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub mengenai insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu yang mampu menjatuhkan Umno/BN di Sabah, menunjukkan bahawa Pakatan sudah menjangka ia akan berlaku.

Salahuddin seolah-olah sudah maklum bahawa isu di Lahad Datu yang mengorbankan banyak nyawa ini akan memberikan kesan buruk pada kerajaan khususnya didalam usaha Pakatan menawan Sabah seperti yang diwar-warkan oleh Anwar Ibrahim beberapa bulan sebelum kejadian berlaku.

Harus dipersoalkan, bagaimanakah Salahuddin dan juga pemimpin Pakatan di Sabah boleh mendedahkan aspek keselamatan di negeri itu amat lemah dan terabai khususnya di Lahad Datu?

Mungkin kah mereka turut menyumbang kepada kemasukan tentera Kiram III ke negeri tersebut?

Lajim Ukin yang kini kuat menyokong Anwar juga mendedahkan kepada HarakahDaily bahawa tahap keselamatan di Lahad Datu amat teruk dan terabai.

"Pihak keselamatan Lahad Datu tidak pernah memiliki peralatan logistik dan kenderaan pacuan empat roda sentiasa rosak dan bot peronda dalam keadaan teruk," katanya. [sumber]

Kenyataan Presiden Pakatan Perubahan Sabah itu sekaligus menunjukkan yang Pakatan lebih arif mengenai kelengkapan dan tahap keselamatan di Lahad Datu sendiri berbanding dengan Kementerian Pertahanan.

Bukankah ini sesuatu yang pelik kerana sebelum ini pihak pembangkang di Malaysia menolak peruntukkan didalam Bajet yang diluluskan untuk menambahbaik sistem senjata serta kelengkapan keselamatan negara?

Dan tak mustahil dengan pengetahuan sebegitu disalurkan kepada pihak-pihak tertentu bagi menimbulkan kekacauan didalam Malaysia? ~ MPP News

1 comment:

  1. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete