Saturday 30 March 2013

ADAKAH CHUA JUI MENG KEMBALI KEPADA MCA, DILIHAT BERSAMA KEM MCA

BERITA TERKINI - Wakil kami di Johor Bahru baru sahaja memaklumkan kepada ibu pejabat Mymassa di ibu negara bahawa mantan Menteri Kesihatan, Datuk Chua Jui Meng sedang mempertimbangkan keputusan untuk kembali memberi sokongan kepada MCA dan Barisan Nasional.

Kehilangan Datuk Chua Jui Meng sejak dua minggu ini amat merisaukan kem PKR, akhirnya PKR mengambil keputusan Drastik melantik  Dr Ahmad Faidhi Saidi selepas bosnya Chua Jui Meng terus tidak tampil di khalayak umum.

Perkara ini disahkan oleh timbalan setiausaha PKR negeri Steven Choong. Menurut Chong, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat perhubungan negeri dua hari lalu. Chong turut menjelaskan ringkas kononnya Datuk Chua Jui Meng "bercuti". Apa yang menghairankan ialah Cuti Datuk Chua Jui Meng sudah menghampiri angka 30 hari.

Kekecewaan Datuk Chua Jui Meng adalah kerana kerusi Gelang Patah yang diidamkannya telah diberikan kepada Lim Kit Siang tanpa memperdulikan dirinya sebagai Pengerusi PKR Negeri Johor. Kekecewaan dan Kemarahan Datuk Chua Jui Meng menjadi semakin parah apabila desas-desus mengaitkan beliau kembali rapat kepada pasukan MCA.

Walaupun PKR sedang memujuk Datuk Chua Jui Meng, namun pujukan tersebut belum lagi mendatangkan hasil. Khabarnya, Datuk Chua Jui Meng dilihat bersama-sama pemimpin-pemimpin MCA. Sama ada pertemuan tersebut secara Kebetulan atau sememangnya dirancang, hanya Chua Jui Meng dan Chua Soi Lek yang mengetahuinya. 

Sebagai perbandingan, kedua-dua mereka adalah dari keluarga besar Cina "CHUA", bukannya Cina "Lim"  atau Cina "Ling", bukan juga keluarga Cina "Ong".

Jika Chua Jui Meng kembali bersama Chua Soi Lek, apakah pula nasib Ong Ka Ting?

No comments:

Post a Comment