Thursday 21 March 2013

SAH!!! SI KAHAK HIJAU BERTANDING PARTI 'U-TURN'!!!



Hahaha!!! Kesian dan memalukan!!! Belum pun dia dapat jejak kaki di Bentong, nampak gayanya Si Kahak Hijau Wong Tak ni sudah pun ditolak awal - awal.

Yang tolak pulak bukan orang lain. Sebaliknya puak - puak Pakatan Haramjadah dan Himpunan Kahak Hijau tu sendiri yang tak nak ke dia.

Buat penat je Si Biawak tu tampil dan umum kata yang Si Kahak Hijau Wong Tak ni bakal bertanding bawah tiket diorang bagi merebut kerusi Parlimen Bentong.

Letih je puak - puak DAPigs tu bergaduh dengan puak - puak Parti Kencing Rakyat di Pahang sampai siap keluar ugutan dan sebagainya.

Sekali rupanya, tak de orang pun nak kat Si Kahak Hijau Wong Tak ni. Maka terpaksa la dia bawak diri dan bertanding sebagai calon Bebas dalam Pilihan Raya yang akan datang.

Waima dia bertanding bawah DAPigs, PKR mahu pun sebagai calon Bebas sekali pun, ianya tak dapat mengubah keadaan. Rakyat takkan terima Penipu macam dia.

Sebelum ini pun, kita dah dengar cerita bahawa tindakan Si Wong Tak nak bertanding tu telah mendapat bantahan dan kecaman dari kalangan puak - puak Himpunan Kahak Hijau.

Bagi diorang, tindakan Si Wong Tak tu telah mempergunakan diorang dalam Himpunan Kahak Hijau sebagai batu loncatan untuk menaikkan nama dia semata - mata.

Hakikatnya, kesan yang diterima oleh puak - puak Himpunan Kahak Hijau tu cukup besar. Rakyat mula mempertikaikan perjuangan mereka selama hari ini.

Rakyat melihat, Himpunan Kahak Hijau tu hanya mempergunakan agenda Alam Sekitar sebagai topeng untuk menipu dan memperdayakan rakyat.

Jadi, disebabkan itulah puak - puak Himpunan Kahak Hijau tu sendiri mengecam tindakan Si Wong Tak secara terang - terangan dan mendesak supaya dia letak jawatan.

Kalau Si Wong Tak tu letak jawatan, secara tak lansung dia akan kehilangan pengikut. Siapa pulak nak jadi jentera dia untuk menghadapi Pilihan Raya nanti?

Nah!!! Disebabkan faktor itulah yang membuatkan Si Wong Tak tu terpaksa jugak bertanding bawah tiket Bebas. Tambahan pulak, tindakan dia menyusahkan orang lain.

Apa yang dia buat sebelum ini telah menimbulkan keretakan dalam Pakatan Haramjadah di Pahang secara tidak lansung. Kan itu menyusahkan orang namanya?

Kesimpulannya, Si Wong tak ni tak layak pun nak jadi pemimpin. Siapa yang nak pemimpin suka main 'U-Turn' dan mempergunakan orang lain untuk kepentingan diri sendiri? Rakyat nak pemimpin yang boleh buat kerja, bukan sekadar tau menipu je!!! -seterusnya...

No comments:

Post a Comment