Monday 4 March 2013

SANDIWARA TIAN CHUA, AKAN SAMAN DIRI SENDIRI ? GILA KE APA BANGSAT NI !!


TIAN CHUA: SAYA MENGAKU SAYA YANG KATA KONSPIRASI INSIDEN DI LAHAD DATU, SAYA TAK TAHU ITU BENAR-BENAR BERLAKU MAH
KUALA LUMPUR 4 MAC: Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua memberi amaran kepada Cybertroopers UMNO supaya tidak menghentikan laporan fitnah yang beliau telah lakukan seperti superimposed gambar Perdana Menteri, Insiden di Lahad Datu hanya Sandiwara saja atau berdepan saman. 

Katanya, ia ekoran tragedi itu dimanipulasi pihak terbabit yang sengaja dibuat untuk mengancamnya, bagi menjana kebencian terhadap pemimpin Pakatan Rakyat, termasuk beliau. “Saya akan mengambil tindakan termasuk tindakan undang-undang terhadap diri saya sendiri kerana saya reka fitnah dan berniat untuk memperlekehkan kredebiliti dan peristiwa di Lahad Datu sebagai Sandiwara Politik".
TIAN CHUA : SAYA MENGAKU SAYA KATA INSIDEN DI LAHAD DATU HANYA WAG THE DOG SAHAJA SEPERTI DI AL MAUNAH DI SAUK, HAYYA RUPA-RUPANYA BENAR-BENAR BERLAKU, CILAKA SAYA
 “Blog pro BN seperti Mymassa, Talk With Hand, Aloqlaloq dan Papagomo telah berjaya membongkar fitnah yang saya buat. “Selain berita palsu yang saya selalu buat, saya juga mendesak pembaca terutamanya anggota polis dan askar untuk menghantar SMS maki-hamum serta panggilan bantahan kepada diri saya sendiri,” katanya pada kenyataan hari ini. 

Mengulas lanjut, Tian berkata, laporan blog pro Umno itu jelas benar kerana menyiarkan berita menuduh beliau memang menghina anggota keselamatan yang terbunuh dalam tragedi pencerobohan di Lahad Datu. Saya memang menipu buat super imposed gambar Altantunya tempohari.
TIAN CHUA: INI GAMBAR SUPER IMPOSED SAYA MEMANG BUAT MAH, SAYA MEMANG SUKA FITNAH ORANG ITU KERJA SAYA MAH
 “Semalam beberapa blog pro BN menyiarkan berita palsu bahawa saya telah menghina pembunuhan anggota keselamatan kita dengan istilah ‘Komando Mati Katak’ di satu ceramah di Puchong. 

Saya tak pasti sama ada blog itu menulis saya berada di Puchong atau rakan mereka yang berada di Puchong. Saya memang lemah Bahasa Melayu.

“Ini adalah cerita yang tidak dipalsukan dan benar sama sekali. Semalam, saya tidak berada di Puchong dan tidak pernah beri ucapan menghina pengorbanan pasukan keselamatan,” jelas Ahli Parlimen Batu itu. “Sebenarnya (waktu itu) saya berada di Johor dan dalam semua ucapan, saya menyatakan keyakinan dan sokongan terhadap pasukan keselamatan dan anggota-anggotanya,” kata Tian. 

Eh kena cek balik ne, adakah blog-blog itu menulis ucapan itu dibuat ketika satu ceramah di Puchong. Hayya mati lah aku, aku Bahasa Melayu pun tak pandai mah.

“Jangan percaya kepada propaganda jahat saya mengatakan semua ini Sandiwara. Kini rakyat harus bersatu dan menyatakan setiakawan kepada anggota keselamatan, bukan memainkan taktik politik murahan untuk memburukkan parti lawan,” katanya.

Imbasan surat di atas diambil contoh daripada Surat TAHUN 2023 dalam Manifesto Pakatan Rakyat PRU 2013. Surat asal boleh baca di sini http://www.keadilandaily.com/laporan-palsu-tian-mahu-saman-blog-pro-umno/

No comments:

Post a Comment