Tuesday 11 December 2012

Guan Eng Tokong Orang Cina

Berikut adalah kenyataannya yang terbongkar dalam satu siri rakaman suara, apabila ditanya adakah Dap akan menuntut kawasan yang ditandingi PKR di Penang:-


Tak tentu, ia belum dimuktamadkan lagi. Dia sangat angkuh dan bangga diri. Ianya bukan mudah, kerana sekarang dia jadi lebih lagi angkuh, kerana dia menang banyak kerusi dan mereka mahukan lagi banyak kerusi lagi. Hanya dengan 2 kerusi yang dimenangi nanti, mereka sudah boleh membentuk kerajaan Dap sendiri. Dan mereka boleh menarik 2 ADUN kita untuk meninggalkan parti bagi menyertai mereka. Kita akan tersisih.

Guan Eng macam tokong kepada orang Cina, anda tidak boleh menafikan itu, beliau seperti sebuah tokong. Itu yang buat dia orang sombong, meninggi diri dan very very angkuh, apapun kita akan menguatkan diri kita. Orang muda seperti anda perlu bersedia, setiap kerusi yang kita nak bertanding kena ada orang.

Namun demikian, dalam satu sidang media Datuk Mansor dihadapan Guan Eng mengakui bahawa menggelarnya tokong, tapi menurutnya kerana beliau seorang yang bermartabat bagi kaum Cina. Namun menggelar Guan Eng angkuh, bangga diri dan sombong dinafikannya pada wartawan dihadapan Guan Eng.

p/s : bukan takat orang Cina, orang India pun sanggup melutut nak sembah Tokong LGE

kredit pada : FORBLOGGER.NET

No comments:

Post a Comment