Saturday 29 December 2012

KARPAL SINGH TIDAK DIBENARKAN MEMBACA MAKLUMAT DAP PUSAT.

Oleh: Lim Fang
 
China Press 27 Disember 2012

BN telah memerintah lebih daripada setengah Abad lamanya, pemimpin DAP asyik tiada jodoh untuk dianugerah pingat kebesaran oleh Kesultanan, apa yang terasa di dalam jiwa mereka, ia seperti tersekat di tengah jalan, semua orang dengan jelas dapat melihat jika tidak dapat direstui oleh pihak kerajaan yang memerintah pasti tidak perlulah asyik mengharapkan untuk dapat menerima anugerah pingat.

 Kehormatan begitu tinggi DAP mungkin kerana perpatah “tidak dapat makan buah anggur kata buah anggur itu masam”, dengan itu apabila tidak dapat anugerah pingat mereka berkata itu memang nasib mereka apakan dayanya. Mereka cuba ambil iktibar MCA dan Gerakan semasa menerima anugerah MCA dan Gerakan mengenakan pakaian tradisi, mengejek MCA dan Gerakan tiada kebebasan dan pendirian untuk tonjolkan kelebihan kaum.

Kata-kata seperti itu sewaktu belum mendapat sebarang jawatan menteri, memang benar itu boleh mendatangkan emosi untuk rasa tidak selesa. Kerana sebagai sebuah parti pembangkang pastinya dihimpit oleh parti pemerintah sehingga ke penghujung sempadan, pembangkang dengan alasan tidak mahu terima anugerah pingat menuduh anugerah itu semata-mata berunsurkan kepalsuan, dimana mereka tonjolkan bahawa diri mereka mendekati rakyat.  ... selanjutnya diSINI

No comments:

Post a Comment