Wednesday 12 December 2012

Orang DAP sendiri mula mengutuk Mansor/Anwar/PKR secara berdepan.


Anwar cukup tak gembira dengan apa yang berlaku di Penang pada hujung minggu yang lepas. Selepas Najib mengadakan lawatan ke PP, Anwar mengharapkan akan ada kenyataan-kenyataan kasar dan ganas oleh Guan Eng bagi menidakkan momentum BN di PP. Setakat hari ini, lebih 36 jam selepas lawatan PM, nampaknya Ketua Menteri PP masih belum membuat sebarang kenyataan untuk memperkecilkan janji PM kepada rakyat.

Anwar berhak rasa risau kerana kedudukan PKR di PP akan terjejas teruk sekiranya momentum Najib ini tidak dikawal. Selepas kebodohan Mansor Othman mengutuk Guan Eng di dalam mesyuarat strategik parti, kedudukan PKR di PP amat terjejas. Beberapa kali Mansor ditengking oleh pengundi Cina, kerana tidak setia membantu Guan Eng dalam mengurus politik di PP. Orang DAP sendiri mula mengutuk Mansor/Anwar/PKR secara berdepan. Trend ini meresahkan Anwar.

Najib promised to present the people of Penang with 20,000 affordable  housing units and a monorail service if Barisan Nasional wins the state  in the next general election.
He told the crowd gathered at the  launch of the “Promises Fulfilled Tour” programme at Universiti Sains  Malaysia (USM) on Saturday that 10,000 housing units would be built soon under the 1Malaysia People’s Housing Programme (PR1MA).

The other 10,000 units would be built by government agencies such as JKP Sdn Bhd, the Penang Regional Development Authority (Perda) and Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB). said Najib, who was on a day-long working visit to the state administered by the opposition Pakatan Rakyat coalition.

Anwar nak Guan Eng sampahkan janji Najib ini. Kaitkan dengan kepimpinan Tsu Koon dulu yang tak membantu orang PP dapat rumah. Namunn, setakat ini Guan Eng hanya diam diri dan tidak menjawab apa-apa. Anwar patut faham, Guan Eng sibuk mengurus nasib diri sendiri dalam DAP – apabila SUPOLnya sendiri pun kalah dalam pemilihan Pemuda.

Guan Eng mula terasa, sikap SOMBONGnya selama ini boleh jadi senjata makan tuan. Itu belum lagi janji MONOREL untuk PP.

PKR tanding 16 kerusi sebelum ini. Menang 9. Kalau menurut angka baru yang dibuat secara dalaman oleh PKR – parti hanya mampu menang 4 sahaja.

Kalau ini berlaku, terutamanya, apabila Guan Eng tidak bantu menjahanam momentum Najib, jumlah itu boleh menurun lebih banyak.
Ini yang buat Anwar risau. Political base PKR di PP tidak boleh tergugat. Tapi kalau ikut apa yang berlaku sekarang, masalah besar.



kredit pada : http://www.pisau.net

No comments:

Post a Comment