Saturday 29 December 2012

Mazlan Aliman songlap duit peneroka Kemahang 3?



Mazlan Aliman songlap duit peneroka Kemahang 3?
Venue : Wisma Felda, Jalan Semarak, Kuala Lumpur
Event : Demonstrasi dan penyerahan memo kepada pengurusan FELDA oleh ANAK
Date : 28/12/2012 @ 2.30 pm


Ringkasan:-

1. Mazlan Aliman mengadakan demonstrasi melalui ANAK untuk menyampaikan memo mendesak Isa Samad letak jawatan. Ada tiga lagi tuntutan tambahan.
2. Kehadiran penyokong ANAK tidak melebihi 1,000 orang menurut pegawai Polis yang memantau walaupun diwar-warkan 10,000 atau lebih akan turun.
3. Penyokong ANAK dan pembela FELDA yang dikepalai oleh Anuar Abdul Manaf, Presiden Majlis Belia FELDA Malaysia dipisahkan hampir 80 meter antara satu sama lain.
4. Petugas media tidak dibenarkan bergerak diantara kedua dua pihak yang bertentangan. Mereka kena pilih pihak mana yang mereka perlu buat liputan. Tidak boleh buat liputan kedua dua nya sekali.
5. ANAK diwakili oleh Salehudin Ayob, Naib Presiden PAS dan Dr Hatta Ramli, AJK PAS Pusat dan Mazlan Aliman ketika menyampaikan memorandum kepada wakil pengurusan FELDA.
6. Mazlan Aliman enggan menerima memorandum dari wakil peneroka Kemahang 3 yang mendakwa beliau songlap sebahagian hasil dari hasil duit saman sebanyak RM11 juta yang mereka menang dari FELDA.
7. Sebanyak 10 bas penuh dengan peneroka dari Kemahang 3 turut serta dalam himpunan warga FELDA di hadapan Wisma FELDA.
8. Kami difahamkan hampir kesemua peneroka Kemahang 3 yang terlibat dalam menyaman FELDA telah kembali ke pangkal jalan dan sudah pun berdamai dengan FELDA. Mereka kesal dengan tindakan mereka setelah melalui 'penipuan' oleh Mazlan Aliman dan para peguam beliau. ... selanjutnya diSINI




No comments:

Post a Comment