Thursday 20 December 2012

Lapan Pemimpin Calon Melayu DAP Disingkir


Kesemua lapan pemimpin DAP Melayu yang bertanding bagi merebut jawatan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) disingkir apabila kalah dengan keputusan teruk pada Kongres Kebangsaan ke-16 DAP semalam.
 
Keputusan tersebut sekaligus membuktikan parti dominasi kaum Cina itu tidak memberi laluan kepada mana-mana calon Melayu termasuklah Zairil Khir Johari, yang berkhidmat sebagai Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

MANA SATU MELAYU ?
 
Dipetik Bernama, Zairil cuma memperoleh 305 undi manakala Lim meraih 1,576 undi. Sejumlah 1,823 perwakilan mengundi bagi memilih 20 orang barisan kepimpinan DAP bagi tempoh 2012-2015.
 
Senarai calon lain yang disingkir :
 
Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang, Zulkifli Mohd Noor (216 undi), 
Senator Ariffin S.M Omar (748),
Naib Pengerusi DAP Johor Ahmad Ton (347 undi), 
Timbalan Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121), 
Pengerusi DAP cawangan Desa Manjung, Solaiman Op Syed Ibrahim (98), 
Roseli Abdul Ghani (39)
Harun Ahmad (28).
 
Zulkifli ketika ditemui berkata mesej yang diperjuangkannya selama 25 tahun untuk menempatkan kaum Melayu dalam CEC parti itu tidak sampai ke peringkat akar umbi.


>>> Amacam Melayu melayu dalam Pakatan Pembangkang? DAP sering melaungkan Malaysian Malaysian yang mana Hak sama rata sama rasa dalam kempen mereka. Tidak cukup dengan itu segelintir pimpinan DAP termasuk Lim Guan Eng menggunakan ayat ayat Al Quran bagi menarik sokongan Melayu buat DAP.

Namun hakikatnya yang sebenar telah dipamerkan oleh kepimpinan RACIST DAP melalui penyingkiran ahli DAP yang berbangsa Melayu sepertimana yang dipamerkan diatas. Apakah Melayu tidak nampak lagi permainan DAP?


Ingatlah wahai orang Melayu, DAP hanya mahukan undi dari kalangan orang Melayu buat mereka DAP semata mata. Namun untuk memberi ruang buang orang Melayu menduduki kerusi diperingkat atasan adalah amat mustahil sama sekali.

Harus kita sedar DAP adalah serpihan PAP parti kerajaan Singapura yang sememangnya mengamalkan perkauman yang mana orang Melayu dan India dipinggirkan manakala Cina diangkat menduduki kerusi empuk pelbagai jawatan.

Apakah orang Melayu sedar?

nota tapak kaki ku : mereka ni MELAYU KOMUNIS yang tak sedar-sedar yang mereka terus diperbodohkan....padan muka !!! 

kredit pada : http://www.papagomo.com/

No comments:

Post a Comment