Saturday 22 December 2012

Habuan Tanah : ADUN Sg. Rapat dakwa diugut Kor Ming

Menurut akhbar Utusan Malaysia (Sabtu 22/12/2012, Muka surat 9)
Adun Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman mendakwa diugut oleh setiausaha DAPing, Ng Kor Ming yang dipercayai mempunyai kaitan dengan pendedahan habuan tanah bernilai hampir RM30 juta oleh kerajaan Kelantan.

Sewaktu berada di dewan makan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Perak, Hamidah mendakwa Kor Ming telah datang ke meja beliau sambil menunjukan jari-jarinya dan berkata .." YOU REVEAL, WATCH OUT. I WILL GO AFTER YOU (kamu dedahkan, jaga-jga. Saya akan cari kamu)

Datuk Hamidah merupakan salah seorang paling langtang mendedahkan penglibatan Kor MIng dan ADUN Sitawan, Ngeh Khoo Ham dalam syarikat Upayapadu Plantation Sdn Bhd, yang dikaitkan dengan tawaran tanah seluar 4,259.9 hektar di Gua Musang, Kelantan yang didakwa sebagai habuan supaya mereka bersetuju memberi kerusi Menteri Besar Perak kepada hampPAS. DAPings merupakan parti yang telah memenangi lebih banyak kerusi berbanding rakan pakatan haram mereka. 

Jika benar, ini merupakan satu ugutan yang serious dan perlu diberi perhatian oleh pihak berkuasa. Jangan biarkan Kor Ming bertindak sesuka hati dengan ugutan berbentuk amcaman kepada Datuk Hamidah, mahupun keluarga beliau.

Lebih meloyakan, Khoo Ham berkata apabila beliau bertanya pada Kor Ming tentang dakwaan berbau ugutan itu... seperti biasa la ... " SATU HELAH OLEH BARISAN NASIONAL (BN) ".. busuk sebatu boleh bau, taik depan mata tak nampak, itulah DAPigs !!! 



TR : kalau dah jenis cina rasis, jangankan ugutan malah mengupah gangster pun dorang berani.





No comments:

Post a Comment