Tuesday 11 December 2012

DAP : Parti Kroni Anak Beranak


Kongres Kebangsaan DAP yang ke-16 akan berlangsung pada 15 dan 16 Disember ini
di George Town Pulau Pinang dan yang akan menjadi perhatian ialah pemilihan
20 anggota jawatankuasa eksekutif pusat. Yang paling menarik, di kalangan mereka itu terdapatbapa dan anak serta sepupu sepapat yang akan turut serta bertanding.
Ini termasuklah Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng, Karpal Singh dan dua anak lelakinya, Gobind dan Jagdeep serta sepupu, Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham.

Adalah difahamkan terdapat dua orang calon popular dari kalangan anggota Melayu yang akan bertanding iaitu Senator Ariffin Omar dan wakil dari Negeri Sembilan, seorang bekas pegawai tinggi tentera, Lt Kol (B) Roseli Abdul Ghani.

Ini lah dikatakan parti anak-beranak yang mahu memonopoli dan mengekalkan kekuasaan mereka selain dari PKR yang dikuasai peliwat tegar Anwar Ibrahim, Wan Azizah dan Sister Nurul Ezzah. Yang paling menjengkelkan terdapat 2 orang melayu yang tak sedar diri yang kononnya memperjuangkan hak-hak orang melayu.

Kongres yang ke-16 kali ini akan dipengerusikan oleh ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang merupakan orang kesayangan MB Khalid Gagap yang mana mampu menundukkan beliau untuk menurut semua kehendak DAP Selangor.


No comments:

Post a Comment