Saturday, 19 January 2013

WAHAI NIZAR LAHANAT! BABI PUN TAU MALU, KAU NI SPESIS APA EK?


Aku tak tau la nak kata apa lagi kat Nizar lahanat ni, babi pun tau malu la, 
tapi si Nizar bebal ni memang spesis takde perasaan malau, walau dah kantoi 
menipu pasal RM207 Billion, si lahanat ni masih buat bodoh dan cuba 
nak mempertahankan kebabian dia:


Mungkin “biru” muka bekas Menteri Besar “Boneka”, Datuk Seri Nizar Jamaluddin 
bila tembelangnya telah dipecahkan dengan begitu mudah dipatahkan berhubung 
dakwaan bayaran pampasan sebanyak RM207 bilion daripada Kerajaan Jepun 
kepada Kerajaan Malaysia.

Nizar sebelum ini dengan riak muka yang begitu “confident” mencanang di seluruh 
negara bahawa Kerajaan Malaysia pernah menerima jumlah wang tersebut dari 
kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada buruh paksa di landasan keretapi dari 
Thailand ke Myanmar ketika Perang Dunia Kedua.

Kononnya lagi, Kerajaan BN telah menyeleweng wang itu dan tidak diagih-agihkan 
kepada mangsa-mangsa yang dipaksa bekerja di landasan “keretapi maut” tersebut. 
Kononnya, Kerajaan BN ini “jahat”lah, kata Nizar…

Tidak cukup dengan itu, khabarnya Nizar menggunakan khidmat “blogger upahan” 
Pakatan Haram untuk menyebarkan surat yang didakwa dikeluarkan oleh 
Kementerian Kewangan berhubung bayaran pampasan kepada buruh binaan 
kereta api Perang Dunia II bertarikh 29 Mac 2011.

Kononnya, itulah bukti yang menunjukkan Kerajaan BN ini “jahat”. 
Yang “jahat” itu semuanya UMNO di mata Nizar…

Punyalah hebat “auta” Nizar ini sehingga Kerajaan Jepun sendiri seolah-olah 
“tertipu” dengannya apabila negara itu menulis surat kepada pihak Kementerian
Kewangan bagi mendapatkan penjelasan mengenai pembayaran dan jumlah 
wang sebanyak itu.

Read more...

No comments:

Post a Comment