Wednesday 23 January 2013

AMEKAW! NAJIB SUDAH KE GAZA, ANWAR, HADI DAN PORK NIK BILA LAGI? BERANI KE? House PK at House PK - 1 hour ago


UMUM tahu, jiwa Nik Aziz dan Hadi Awang tidak tenang sekarang ini, semuanya gara-gara isu kalimah Allah dan Amanat Hadi yang menghambat kepimpinan PAS dengan begitu hebat. 

Sebut pasal kalimah Allah sahaja, itu sudah 3 kali PAS putar cakap, boleh 2010, boleh 2012 dan terakhir, tak boleh 2013, mana tak pening kepala 2 orang tua itu. 

Kini, ada masalah baru menanti, Ahli Parlimen PAS kawasan Bachok, Nasharudin Mat Isa pula dilihat bersama-sama dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan lawatan ke Gaza. 

Itu satu hal, satu hal yang lain lagi. 

Sementara orang PAS termasuk Nik Aziz sendiri hanya berani buat bising dalam negara, kononnya membela nasib rakyat Palestin dan menentang kekejaman Israel, Najib ambil risiko dan keluar dari keselesaan di Malaysia ini dengan datang sendiri ke Gaza untuk menunjukkan sokongan kepada rakyat Palestin. 

Masuk zon konfliklah lebih kurang cerita. 

Sebelum ke Gaza, Najib bertemu Mohamed Mursi, Presiden Mesir yang jadi idola pemimpin Pakatan haram di Malaysia ini kerana dia adalah lambang kejayaan Arab Spring, yang cuba ditiru pembangkang di negara ini melalui kempen Bersih dan HKR, tapi tidak menjadi. 

2 kali kecewa disitu. Puak-puak ini yang kecoh dan gebang lebih, Najib yang jumpa dulu. Dalam isu Gaza begitu juga, mereka yang hebat berdemo, Najib masuk dalam kawasan itu bertemu Ismail Haniyeh sendiri. 

Dahsyat tak dahsyat Presiden UMNO itu. Ketua-ketua balaci boleh buat? 

Itu baru suaminya, isterinya pulak begitu juga. Puak senget otak ini kata Datin Seri Rosmah itu berlagak, tak boleh susah sikit, bermewah-mewah saja taunya, tapi nampak jelas di mata penulis, Rosmah berani ikut Najib masuk ke Gaza. 

Calang-calang-calang perempuan boleh buat tu. Wan Azizah ada, Tuan Sabariah ada, bini-bini Hadi ada? Confirm tidak ada, cakap gegar-gegar bolehlah. 

Semua ini untuk balaci menilai. Macam-macam kau tuduh Najib dan isteri, ternyata mereka orang-orang yang berani. Di Gaza, tidak ada kekuatan ketenteraan dan kepolisian Malaysia ini untuk melindungi mereka berdua, tapi itu risiko yang mereka berani ambil, demi menunjukkan sendiri keprihatinan Malaysia terhadap perjuangan Palestin. 

Orang PAS keseluruhannya (kecuali Nasharudin) boleh terus keringkan mulut dengan lidah bercakap, sementara orang UMNO iaitu Presidennya sendiri, masuk, lihat dan buat apa yang patut untuk membantu rakyat Palestin, terutama di Gaza.

Sumber: MyKMU

2 comments:

  1. Orang masuk tak payah pakai PROTOKOL....ikut sendiri dan bertemu secara RASMi pulak tu.Najib masuk pun sebagai VVIP sebab tu senang jer....kalau dia rakyat biasa nak bertemu aku agak macam TONGKOL dan bukan PROTOKOL.....Pemimpin Palestin turun jumpa TGNA diKelantan ada TV# suku atau akhbar pro BN lapurkan ker?Waktu hari sambutan diTebing Gaza yg dihadiri ribuan rakyat Palestin ada tak wakil UMNO/BN dipanggil sama.....yg aku tengok wakil PAS yang berucap bersama PM Palestin Mahmud Abas...tengok Youtube kalau tak caya....Piiiiiraaahhhh UMNO lahanat penipu dan pemfitnah

    ReplyDelete
  2. Perdana Menteri visit sana-sini ada elaun tertentu... Bukan soal berani atau tak, tapi rasionalnya & apa disebaliknya... Kalau saya UMNO/BN dan anda Pembangkang... boleh tak kita berkawan? Kebodohan yang jelas melanda rakyat Malaysia masa kini, tak kira UMNO, BN, PAS, PKR, DAP.... semua sama.... Politik di Malaysia sekarang ibarat najis, penuh dengan kebencian, penuh dengan fitnah dan lain2.

    ReplyDelete