Thursday 10 January 2013

[DAP IS DEAD] KALIPAH LIM GUAN ENG DAN AMANAT KALIMAH ALLAH BELIAU



Selepas khalipah ulung PAS sheikh Lim Guan Eng ibnu Umaq Abd Aziz dalam perutusan minta kalimah Allah boleh dipakai utk agama kristian dan bible dalam bahasa melayu, terbaru si Imam besaq PAS plak Sheikh Koo Ham Al-Dapig, dalam laman sosial Twitter kata : 


"Just like the Quran, the Bible also use many names to describe God in different circumstances to describe the attributes of God (Sama seperti al-Quran, Bible juga menggunakan banyak nama untuk menjelaskan tuhan dalam keadaan yang berbeza untuk menggambarkan sifat-sifat tuhan)."

"If we can accept different religions teaching different teachings why can't we accept that other people are also using the word Allah to refer to God? (Jika kita boleh menerima perbezaan dan ajaran agama kenapa kita tidak boleh menerima bahawa orang lain juga menggunakan perkataan Allah untuk merujuk kepada tuhan?)."


Ni wahai puak Khawarij weii sila RUJUK Al Quran, Allah dah bagitau tapi still nak ikut siBapaksesat PorkNik dan Kafirun juga. Da x mau rujuk Al Quran ka? Dah letak perintah Allah sebagai perintah kedua ka berbanding si Penyesat-Penyesat tu?


Maksudnya: Dialah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa pertunjuk dan ugama yang benar (ugama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala ugama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya.

Wahai sibijak pandai PAS weii, tidakah ini telah merendahkan agama sendiri dan bertentangan dengan printah Allah dan meletakan risiko keruntuhan agama. Menyokong PAS dan DAP sama la menyokong kehancuran Agama Islam. Sebab DAP secara terang menentang kata agama islam sama dengan agama lain. Mengapa PAS x rujuk Al Quran? Memberi sokongan kepada puak yang jelas cuba meruntuhkan agama itu adalah bersubahat. Tidakah ini satu benda yang salah. Mengapa siPas ini x sedar? Bab ini x rujuk alquran pulak. Nak dengar perintah Allah ka tidak? Islam tu murahka wahai Khawarij laknatullah. Dalam Al Quran  :
“Kul yaahlalkitab lataghlu fidinikum ghairalhaq....” Al Maidah:77

Maksudnya: Katakanlah: "Hai Ahli Kitab, janganlah kamu berlebih-lebihan (melampaui batas) dengan cara tidak benar dalam agamamu...

“Minallazi nahadu yuharrifu nalkalima a’nmawa dii’hi...” (Surah An Nisaa :46)

Maksudnya: Di antara orang-orang Yahudi ada yang mengubah (atau menukar ganti) Kalamullah (isi Kitab Taurat), dari tempat dan maksudnya yang sebenar...

Tidakkah siPas ni terfikir bahawa Dap ni telah menggugat agama Islam? Adakah Agama Islam itu sama dengan agama yang lain? Wahai PAS, jangan kamu mendustakan agama kamu. Bersekongkol dengan Kafir Harbi yang sangat jelas dan terang memperlekehkan agama, tidak menghormati Islam,meletakan agama Islam yang rendah. Tidakkah ini menimbulkan keinsafan dalam diri PAS bahawa agam Islam sedang diperdagangkan. Mengapakah perintah dan peringatan Allah dalam Al Quran tidak dituruti dan mengapa Perintah porkNik dan Hadi The Kafirun diikuti? Tidakah Perintah Allah dan peringatan Allah lebih penting dan utama berbanding dengan kedua-dua pengkhianat Islam?

Tidakah terlintas dalam hati kecil puak yang rasa diri mereka pandai sgt si PAS ni bahawa mereka menyokong puak kafir yang meruntuhkan agama Islam? Tidak ini mempermainkan agama sendiri? Wahai Khawarij bertaubatlah. Tanya hati sendiri, tidak terlintas langsungkah dalam hati bahawa DAP ini musuh Islam? Mengapa kita membuta tuli ikut kata2 porkNik dan Hadi The Kafirun sedangkan Allah dah bagi perintah dan amaran. PAS ni nk dengaq perintah Allah ka nak dengar perintah si PORKnik dan HadiKAFIRUN?

Laporan Khas: Winston Light

No comments:

Post a Comment