Saturday 11 May 2013

DUA HIMPUNAN, BERBEZA MAKSUD!!!



Berikut dipaparkan dua keping gambar bagi dua perhimpunan berbeza yang dibuat pada hari yang sama baru - baru ini. Ada orang kata, tujuan himpunan tu sama.

Bagi sesiapa yang buat kesimpulan tersebut, nampak sangat la yang diorang tu buta atau sengaja membutakan mata mereka dari melihat perbezaannya.

Kalau nak kata diorang tu BODOH, nanti ada pulak yang marah. Tapi apa boleh buat. Dah diorang tu diperbodohkan oleh pemimpin masing - masing.

Himpunan yang satu ni dibuat di Marang Terengganu. Ianya merupakan Majlis Kesyukuran yang dianjurkan oleh PAS demi menyambut keputusan PRU yang diadakan baru - baru ini.


PAS jelas MENYAMBUT keputusan tersebut dengan hati yang tenang. Mereka redha walaupun masih GAGAL untuk merampas Putrajaya.

Peserta bagi himpunan anjuran PAS ini terdiri dari kalangan orang - orang PAS sendiri. Tidak ada penyokong atau pemimpin dari parti lain yang terlibat.

Tapi, himpunan dibawah ni diadakan bagi MENOLAK keputusan Pilihan Raya Umum yang telah diadakan baru - baru ni. Himpunan ni adalah anjuran DAPigs sepenuhnya.


Siapa kata himpunan di Kelana Jaya tu dianjurkan oleh Pakatan? Kalau dianjurkan oleh Pakatan, kenapa pemimpin PAS tak turut serta?

Macam yang SH katakan tadi. PAS secara jelas menerima keputusan yang telah dibuat oleh rakyat. Mereka menyambut ketentuan Allah S.W.T.

Sebaliknya, yang tak terima kemenangan tersebut hanya terdiri dari kalangan puak - puak DAPigs dan Si Ketua Penipu tu sahaja. Kenapa diorang tak terima keputusan tu?

Sebab diorang rasa bersalah dan mula rasa terdesak kerana menyebabkan golongan Cina menjadi minoriti didalam Kerajaan. Itu pasal diorang tolak keputusan tersebut.

Diorang lakukan tindakan tersebut untuk mengaburi mata rakyat dari melihat perkara sebenar. Diorang alihkan perhatian dengan menuduh SPR menipu.

Walhal, dah memang jelas sangat yang diorang tu dah kantoi terang - terangan. Diorang yang mainkan api perkauman dengan harapan dapat menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional.

Sekarang, nak nak diperangkap sendiri dah terperangkap. Ibarat jerat makan tuan. Diorang dah tak mampu nak buat apa - apa. Jadi, terpaksa la diorang main wayang dan terus menipu rakyat!!! Kalau tak menipu, memang tak sah!!!

No comments:

Post a Comment