Tuesday 3 February 2015

Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Sumbang RM158,000 Bantu Kakitangan Terlibat Banjir di Kelantan


KOTA BAHRU, 2 FEBRUARI-Sumbangan bencana banjir kepada warga Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) yang terlibat dalam bencana tersebut telah diserahkan oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, YB Dato' Sri Rohani Abdul Karim di sini.

"Saya amat bersyukur dan berterima kasih kepada semua warga KPWKM yang telah bersama-sama berganding bahu dalam menjalani tugas ketika berhadapan dengan banjir walaupun tanpa disedari petugas kita juga merupakan antara mangsa tersebut," kata Rohani ketika menyampaikan sumbangan berupa cek kepada kakitangan KPWKM yang terlibat dengan bencana banjir.

Dalam majlis berkenaan, Rohani telah menyerahkan ‘mock cheque' sebanyak RM 158,000 kepada seramai 158 orang kakitangan yang terkesan akibat bencana banjir  yang diwakili terdiri daripada Pengarah Negeri bagi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Lembaga Penduduk dan Pembangunan Negara (LPPKN) dan Jabatan Pembangunan Wanita (JPW).

"Dengan cara ini, saya berharap agar sumbangan yang dihulurkan ini sedikit sebanyak dapat membantu meringankan mereka sekurang-kurangnya untuk membeli keperluan asas," kata Rohani.

Rohani bersama rombongan juga turut akan mengadakan lawatan ke penempatan sementara yang didirikan untuk mangsa banjir oleh sukarelawan dari Persatuan Tzu-Chi Merit Malaysia. Sukarelawan persatuan tersebut telah bergotong-royong membersihkan beberapa kawasan yang teruk terjejas antaranya di Kota Bharu, Tanah Merah dan Manek Urai di Kuala Krai.

"Saya ingin berterima kasih kepada Tzu Chi di atas khidmat sosial yang disumbangkan kepada mereka yang menjadi mangsa bencana ini. Difahamkan bahawa para sukarelawan Tzu Chi telah berkampung sejak banjir besar mula melanda negeri ini," tambah Rohani lagi.

Beliau juga akan menziarahi beberapa buah rumah  warga KPWKM yang terlibat dengan banjir baru-baru ini di Tanah Merah.

Menurut Rohani lagi, bencana alam yang terjadi baru-baru ini adalah tragedi yang amat dasyat dan kita semua bertanggungjawab untuk bersama-sama membantu memulihkan kehidupan mangsa yang terjejas tanpa mengira bangsa dan agama.

Turut hadir sama dalam majlis tersebut ialah YBhg. Dato' Sabariah Hassan, Ketua Setiausaha KPWKM, YBhg. Encik Wee Beng Ee, Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik), YBhg. Dato' Dr. Siti Norlasiah Ismail, Ketua Pengarah LPPKN, pengarah-pengarah Jabatan dan agensi di bawah KPWKM dan kakitangan-kakitangan Jabatan dan agensi di bawah KPWKM.

2 comments:

  1. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete
  2. Assalamu Alaikum wr-wb, Saya ingin berbagi cerita kepada anda, Bahwa dulunya saya ini cuma seorang Honorer di sekolah dasar jawa timur, Sudah 9 tahun saya jadi tenaga honor belum diangkat jadi PNS Bahkan saya sudah 4 kali mengikuti ujian dan membayar 30 jt namun hasilnya nol, uang pun tidak kembali bahkan saya sempat putus asah, Dengan tdk segaja sy buka internet dan sy melihat komentar ibu sri Rahayu dr jawa timur Tentang Bpk Drs Sulardi yang bekerja di BKN pusat yang di kenalnya di jakarta dan mengurusnya sampai SK dia keluar, saya pun coba menghubungi beliau dan beliau mau membantu saya dan menyuruh saya mengirim berkas saya melalui e-mail, alhamdulillah SK saya akhirnya keluar juga, sy sangat berterima kasi kepada Bpk Drs.sulardi yg telah membantu sy, dan tak lupa mengucap syukur kepada ALLAH SWT karna melalui Bpk Drs.Sulardi, masa depan sy sudah cerah, jadi teman2 jgn pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasih jalan, dan sy sadar kalau tdk ada yg ngurus dr pst langsung meman sulit, karna banyaknya peserta. itu adalah kisa nyata dari saya, jika anda ingin seperti saya Hubungi saja Bpk Drs.Sulardi, Hp:0823-3871-2222 Siapa tau belia masih bisa bantu. Untuk yg punya room, trima kasih untuk tumpanganya. Wassalm Ismail Yusup.

    ReplyDelete