Thursday 21 March 2013

APA PUNYA BINGAI AZLAN SURUH NAJIB MINTA MAAF PADA RAJA GOYANG !! ??



Datuk Seri Najib Razak perlu memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim berikutan pengakuan bapa Saiful Bukhari bahawa fitnah kes liwat II adalah konspirasi politik Perdana Menteri untuk memenjarakan Ketua Umum KEADILAN.

Azlan Mohd Lazim yang mengaku Anwar tidak bersalah dan menjadi mangsa fitnah mendedahkan anaknya dipergunakan oleh pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab termasuk Kharil Annas Jusoh, pegawai khas kepada Perdana Menteri.

Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail berkata, Najib mesti meminta maaf dengan Anwar dan keluarga serta bertaubat di atas fitnah yang dilakukan.

“Kita tuntut Najib mohon maaf kepada Anwar, kerana beliau sebenarnya terlibat dalam konspirasi ini. Kebenaran ini sekaligus menutup penafian Najib yang bermati-matian tidak tahu menahu mengenai fitnah itu.

“Pengakuan bapa Saiful membuktikan fitnah ini konspirasi terancang untuk menjatuhkan Anwar,” katanya kepada Keadilan Daily.

Menurut Aishah, sebagai pemimpin Islam, Najib harus berani menyatakan kebenaran untuk membersihkan namanya jika tidak terlibat.

“Pengakuan bapa Saiful secara terbuka tak boleh dipandang ringan. Najib perlu jawab kerana nama orang kanannya didakwa terlibat.
“Seorang Perdana Menteri Islam, Najib perlu menyatakan perkara sebenar di khalayak,” katanya.

Tambahnya, siasatan polis perlu disegerakan ke atas pihak yang terlibat merancang fitnah itu supaya nama Anwar dibersihkan sepenuhnya.

“Jika gagal, menunjukkan undang-undang dipermainkan sekaligus mencemar sistem perundangan negara,” katanya.

SUMBER

No comments:

Post a Comment